Rallisõitjad võtavad Lõuna-Eestis mõõtu

Signe Ivask
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu ralli linnakatse.
Tartu ralli linnakatse. Illustratsioon: TPM

Reedel ja laupäeval peetakse Tartu Rally, mille katsed viivad võistlejad Põlva- ja Tartumaa teedele, linnakatse suisa lauluväljaku ümbrusesse.

Tartu Rally organisaator Elina Pettai rääkis, et ettevalmistusperiood on kujunenud väga pingeliseks, päeval ja ööl on raske vahet teha. «Kogu aeg on tegemist, kaheksast viieni tööd praegu ei ole, pigem ollakse rakkes kakskümmend neli tundi ööpäevas,» kirjeldas Pettai.

Võrreldes teiste rallidega paistab Tartu Rally silma veoautode klassi E13 osavõtjate arvu poolest. «GAZe on meil stardis 11, rohkem kui teistel rallidel siiamaani on olnud,» rääkis Pettai.

Põnevatel radadel astub võistlustulle hulk nimekaid rallisõitjaid. Pettai sõnul löödi nimekiri möödunud reedel lukku 88 osalejaga ja märkimisväärsemaid nimesid saab välja tuua mitmeid.

Nimekad võistlejad

Tartus astuvad võistlustulle Lätis augusti lõpus peetud Kurzeme ralli võitnud Aleksei Lukjanuk – Aleksei Arnautov. Lisaks Kurzeme rallilt eestlastest parima koha saanud Markus Abram – Rein Jõessar.

Tartu Rally võistlusnimekirjas on veel Egon Kaur – Erik Lepikson ja Kurzeme ralli vahele jätnud Rainer Aus – Simo Kos­kinen. Pealtvaatajatele pakub kindlasti huvi idanaabrite Mihhail Skripnikovi – Anton Gretš­ko ja Aleksei Jofini – Jevgeni Jelissejevi omavaheline võistlus.

Ürituse initsiaatori ja korraldaja Andrus Sõna kinnitusel jäävad stardist kõrvale Janar Tänak ja Einar Soe. Kindlasti näeb aga stardis Kristo Subi – Raido Suvi meeskonda.

Lõuna-Eesti võistlejad Siim Plangi ja Marek Sarapuu loodavad, et seni ebaõnnestunud hooaeg saab nädalavahetusel korraliku hoo sisse. Nimelt pidid nad Kurzeme ralli kütusepumba purunemise tõttu katkestama, olles teisele päevale vastu läinud väga hea neljanda koha pealt.

Plangi tunnistas, et meeleolu enne võistlust on mittemidagiütlev. Nädalavahetuselt ootab ta ennekõike korralikku tulemust. «Lõpetamine ja poodiumikoht oleksid need üsna korralikud saavutused, aga eelolevalt rallilt rohkem väga ei oota, ei taha endale suuri ootusi tekitada,» rääkis ta.

Auto ettevalmistused on olnud suhteliselt lihtsad: viimasest võistlusest tuli vaid vigane kütusepump uue vastu vahetada. Meeskond ei tee enne treeningut, kuna eelmisest rallist pole väga palju aega möödas. «Eks kindlasti on plussiks see, et minu kodumaakonna Võrumaa teedega on Tartu Rally rajad sarnased, aga sellegipoolest on kõigi jaoks tegemist uue ralliga, tuleb huvitav katsumus, kus kellelgi ei ole suurt eelist,» ütles ta.

Nostalgiaradadel

Kuna Plangi on sündinud 1992. aastal, ei oska ta kavas olevat Vana-Võrumaa postiteed kommenteerida, kuna viimati oli see rada võistluskavas 1986. aastal.

Elina Pettai arvab, et postitee puhul on tegu huvitava ja kiire katsega. «See rada torkas silma selle poolest, et mööda seda pole ammu sõidetud ja sellega saab natukene nostalgiat võistlusesse juurde,» arvas ta.

Peale postitee on üks tõmbenumbreid Tartu linnakatse, kuhu on oodatud kõik, kes vähegi rallispordist lugu peavad. Üritus toimub Tartu laululava ümbruses ja on tasuta. «Pealtvaatajaid ootame väikese tervise- ja trikirattaraja juurde, kust saab kiiruskatset rahulikult jälgida,» ütles Pettai.

Lõuna prefektuuri vanemliiklusametniku Ove Saare sõnul on linnakatse Tartu Rallyl ainukene võistlusrada, mis Tartu liiklust otseselt mõjutab ja pisut ka häirib.

«Kreutzwaldi-Tuglase ristmiku lähedal on kõige suurem kitsaskoht, mis seoses selle ralliga võib olla ja tulla,» ütles ta.

Ülejäänud katsed on Tartu ja Põlva maakonnas, nii et need ei tohiks liiklushäireid eriti põhjustada. Kuna katsed toimuvad Räpina maanteed pidi linnast välja, siis on sinna politsei plaaninud patrulle, et liikluspilt oleks rahulikum.

Saar paneb pealtvaatajatele südamele, et enne rallile tulekut võiks uurida, kus on linnas parklad, et võistluspäevadel sinna oma sõidukid parkida. Hilisem parkimiskoha otsimine võib tekitada liikluskaose.

«Tuleb jälgida reguleerijate märguandeid ja asjasse mõistvalt suhtuda, nii on kõigil lihtsam,» arvas Saar. Võistlusrajale ei ole mõtet oma autoga väga lähedale tulla, sest seal pole parkimiskohti ning valesti sõitnud autod tekitavad liiklusseisaku.

Tartu Rally

• Algab 12. septembril kell 16 Tartu Raekoja platsilt.

• Sõidetakse 12 kiiruskatset, kokku 104,16 kilomeetrit.

• Lõppeb 13. septembril kell 18 Tartu Raekoja platsil autasustamisega.

• Pealtvaatajaid oodatakse 4000 inimese ringis.

• Ralli keskus ja hooldusala paiknevad Jõe keskuse juures.

• Ralli stardi- ja finišipoodium asuvad Tartu Raekoja platsil.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles