Tartu linn plaanib parkimiskorra rikkumiste tõkestamiseks mitmeid uuendusi, seejuures on õhus küsimus, kas tuleks algust teha valesti pargitud ja kaaskodanikke segavate autode teisaldamisega.
Tartu kaalub autode teisaldamise alustamist
Kas parkimishuligaani auto peaks teisaldama? Niisuguse küsimuse on ametnike lauale toonud valesti pargitud autode rohkus ja abilinnapea Valvo Semilarski vastus on, et kui liiklus kinni pargitakse, tuleb teisaldamise peale kindlasti mõelda.
Tartu linnavalitsus on saatnud volikokku eelnõu, mille järgi tasulise parkimise korraldamine ja kontrollimine võetaks Ühisteenustelt linna kätte. Selle muudatuse peamine põhjendus oli, et nii saaks rohkem inimesi panna ka parkimiskorrast kinni pidamist kontrollima.
Keelatud kohtades parkijad
Mureks on nii kõnniteedel, murul kui ka muudes keelatud kohtades parkivad autod, näiteks ühistumajade juures prügiveokitele ette jäävad masinad, ka vanalinna kellaajalise sissesõidupiiranguga alale trügivad autod.
«Ohutuled pannakse küll peale, aga ega see ei anna õigust parkida või peatuda,» ütles linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak. «Selline ohutuledega peatumine on õigustatud üksnes tehnilise rikke puhul hädaolukorras.»
Mõne ametniku meelest oleks aeg autode teisaldamisega algust teha, kuid sellele on linnavalitsuses ka palju vastaseid, mis on ka põhjus, miks sellist karistusmeedet ei ole seni samahästi kui kasutatud.
Tartus on käinud küll mitu ettevõtjat autode äravedamise teenust pakkumas, kuid linn ei ole kellegagi lepingut sõlminud.
«Teisaldamist on ette tulnud sagedusega kord aastas,» ütles Tartu linnasekretär Jüri Mölder.
Ent ilmselt on seegi veel liialdus. Haak ütles, et linnamajanduse osakond ei ole sellist asja tellinud, aga võib-olla menetlusteenistus on.
Menetlusteenistuse juht Imbi Kivi ütles, et viimase kolme aasta jooksul, mis tema on ametis olnud, ei ole sellist asja ette tulnud.
«Ma ikka arvan, et see on äärmuslik meede, kõik teised võimalused peaks enne ära kasutama, kui teisaldamist kohaldada,» ütles Kivi.
Mölder oli arvamusel, et selline karistusviis ei saa kindlasti muutuda massiliseks.
Möldri teine mõte oli, et linnavalitsus ei peaks muutuma trahvimasinaks, vaid eelkõige peaks liiklejaid korrale kutsuma. Sõiduki teisaldamine on karistatud inimesele tõsine kulu, sest kinni maksta tuleks sõiduki vedamine ja ka selle tasulises parklas hoidmine.
Kui palju just, ei ole linnavalitsusel isegi vastust, sest Haagi sõnul ei ole ammu sellekohaseid hinnapakkumusi võetud, arvestada tuleb aga ka, et teisaldajale on pandud suur vastutus.
Alustusraskused
Teisaldamise alustamise üks korralduslikke raskusi on, et linnal peaks olema kasutada tasuline valvega parkla, mis oleks avatud 24 tundi ööpäevas ja kus oleks kaardimaksevõimalus. Seepärast, et teisaldatud auto oleks siis juba linna vastutusel.
Teine raskus on aga seotud sellega, et kui omanik mõnele vanale ja väikese väärtusega autole järele tulla ei kavatsegi, jääksid teisaldamise ja auto hoiustamise kulud linna kanda, see oleks puhas kulu.