Teerullid teevad Võru tänaval viimaseid tiire

Teetöölised olid eile Võru tänavas Pauluse surnuaia vastas ametis kergliiklustee asfalteerimisega.

FOTO: Sille Annuk

Ei ole linn suvel inimesele elamisväärne koht: asfalt sulab, on läbi kaevatud või lausa üles võetud ja autojuhid sõidavad otsetee asemel ringi. On teeremondiaeg, tänavu aga mitte nii hoogne kui eelmistel aastatel.



Tartu suuremaid teeremonte tehakse tänavu vaid asfalttänavatel. «Kahjuks me kruusateid sel aastal tolmuvabaks muuta ei saa,» märkis Tartu linnavalitsuse teedeteenistuse juhataja Rein-Matti Laarmaa. «Ehk on järgmisel aastal raha rohkem.»

Kruusatänavate asfaltimise hoog on kõvasti raugenud juba paaril viimasel aastal, mil seda tööd tehti siin-seal vaid mõnesaja meetri kaupa. Aga oli ka roosilisi aegu: näiteks 2007. ja 2006. aastal sai ülikoolilinnas tolmuvabaks vastavalt 4,4 kilomeetrit ja kaks kilomeetrit kruusatänavaid.

Probleem Kesk tänaval

Selle suve üks suurem teetöö on Võru tänava suur remont ligi 600-meetrisel Aardla-Teguri lõigul ehk tänava viimasel korda tegemata jupil. Nüüd tõmbavad tee-ehitajad seal juba otsi kokku, eile asfalteeriti sõidutee kõrvale ehitatud kergliiklusteed.

«Augustis on Võru tänav valmis,» kinnitas Tartu linnavalitsuse teedeteenistuse peaspetsialist Siim Mitt. Aardla-Teguri lõigu sõidutee põhjalikuks remondiks kulus ligi kaks miljonit krooni.

Riia mäelt algava ning piki Tähe tänavat Koidu tänava kaudu Kesk tänavale kulgeva ja sealt edasi Tehase tänavat pidi Võru tänavale jõudva 3,3-kilomeetrise kergliiklustee ehitamine on Kesk tänava inimestele kõnnitee saamise rõõmu kõrval toonud ka mure.

«On tekkinud selline probleem, et kõnnitee jääb sõiduteest madalamale,» kirjutab Tartu kodulehel rubriigis «Ametnik vastab» Kesk tänava elanik Ragne Saul. «Ja minu toapõrand on kõnniteest madalamal! Kuidas kaitsta oma kodu ja muinsuskaitsealust maja tulvavee eest? Sama probleem on ka teistel selle tänavapoole (paarisnumbriga) majadel. Kas on lootust, et võetakse Kesk tänava sõiduteega midagi ette, et see asuks kõnniteest allpool?»

«Asi saab korda, teeme projekti väikse korrektiivi,» kinnitas Siim Mitt. «Sellisteks asjadeks on raha olemas.» Ta selgitas, et Kesk tänavale ehitatud kõnniteed langetada ei saa, sest see on miinimumkõrgusel. Probleemi peaks lahendama sõidutee poole kaldu olev kõnnitee ning sõidutee ja kõnnitee vahele pandavad äärekivid.

Uus kergliiklustee saab valmis juuli lõpuks. Selle tegemiseks kulub 10,6 miljonit krooni, millest lõviosa tuleb Euroopa Regionaalarengu Fondist ja 1,6 miljonit krooni panustab Tartu linn.

Turusilla juurest Ihastesse viiva 3,7-kilomeetrise jalakäijate ja ratturite tee ehitus algas uue hooga esmaspäeval. Vahepeal asi toppas, sest looduskaitsealaga piirneval Ihaste teel olid tööd lindude pesitsusajaks 15. juulini peatatud.

Ihaste kergliiklustee peaks valmima septembri lõpuks. Tööks kulub 12,3 miljonit kroo­ni, millest suur osa on eurotoetus ja 1,8 miljonit krooni Tartu linna raha.

Midagi ka jalakäijatele

Augusti lõpuks saab korda ka viletsas seisus Ilmatsalu tänava Vitamiini-Ravila ligi 800-meetrine lõik, mille remontimiseks kulub 4,7 miljonit krooni. «Seal on torutööd varem tehtud, paneme juurde vaid kuus restkaevu,» rääkis Siim Mitt. Ka tehakse tee kortermajade poolsesse külge kõnnitee.

Tuleval kuul muutub siledamaks ka praegu sõidukitele suletud Kroonuaia tänav, kus pannakse sajuveetorustikku.

Kroonuaia tänava naabruses Emajõe tänavas ehitatakse jõe paremale kaldale lagunenud betoonkindlustuse asemele uus betoonrinnatis, milleks kulub ligi 3,2 miljonit krooni.

Töö käib jõe ääres tuleva aasta novembrini. Korda tehakse Emajõe tänav ja jõe vasak kallas Võidu sillast Turu sillani.

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse kaudu Euroopa Regionaalarengu Fondist rahastatava projekti «Emajõe kaldakindlustuste rekonstrueerimine ja jõeäärsete teede korrastamine» teostamiseks kulub 33,5 miljonit krooni, millest Tartu linna raha on 11,5 miljonit krooni.

Suuremad teetööd

• Ihaste kergliiklustee, 3,7 km, 12,3 mln kr

• Võru - Riia mäe kergliiklustee, 3,3 km, 10,6 mln kr

• Ilmatsalu tänava Vitamiini-Ravila lõik, ligi 800 m, 4,7 mln kr

• Võru tänava Aardla- Teguri lõik, ligi 600 m, pea 2 mln kr

Allikas: Tartu linnavalitsus

Tagasi üles
Back