Tartumaa vallad rajavad usinalt kergliiklusteid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maramaa ja Lähte vaheline rada on peaaegu valmis, jäänud on vaid viimistlustööd. Sellega saab valmis terve rattatee Tartust Lähteni.
Maramaa ja Lähte vaheline rada on peaaegu valmis, jäänud on vaid viimistlustööd. Sellega saab valmis terve rattatee Tartust Lähteni. Foto: Kalev Saar

Rattasõit Tartu ümbruses muutub üha mugavamaks. Tartu lähivaldadesse ehitatakse ja plaanitakse uusi kergliiklusteid, mis peaksid eelkõige tagama jalakäijate ja ratturite ohutuse ning mugava liiklemise. Mitmed teelõigud on omavalitsustel juba valmis, kuid tulevikuunistusi siiski jätkub.

Haaslava valla maa- ja ehitusnõunik Heiki Tooming ütles, et praegu saab nende valitsusalas mööda kergliiklusteed sõita Roiult Sillaotsani.

Ehitamisel on umbes 2,6-kilomeetrine lõik Kurepalust Roiuni ja see töö peaks valmis saama kuu lõpuks. Vallale läheb lõik maksma umbes 70 000 eurot, ülejäänud 180 000 eurot saadakse Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse kaudu siseministeeriumi kergliiklusteede toetusskeemist.

Unistus ühendusest Tartuga

Kurepalust hakkab ideaalis jooksma rattatee ka kuni Ülenurme piirini, kuid seda ehitust peaks korraldama maanteeamet ühes töödega riigimaanteel. Lubatud on teelõiku nõuniku sõnul juba ammu, kuid siiani pole veel teostuseni jõutud.

«Väga soovime ja loodame, et need tööd saaksid tehtud riigimaantee renoveerimisega ühel ajal ja mahus, sest vald oma rahaga ei suudaks seda teha. Mingit kuupäeva veel paigas ei ole, räägitud on 2016. aastast, aga elame-näeme,» ütles Tooming. Idee järgi saab kunagi Sillaotsalt alustatud tee ühendatud ka Tartuga.

Luunja vallavanem Aare Anderson sõnas, et nende vallas on rattatee Tartu-Räpina maantee alguses, linna piirist Luunja-Põvvatu tee ristini, kus vändata saab ligi 2,5 kilomeetril. Lisaks võib turvaliselt liigelda mööda väikest lõigukest Rõõmu tee ääres.

Praegu on vallas lõpetamisel jupike Lohkva-Kabina-Vanamõisa teel – siis lõpeb rattarada Räpina maantee poolt tulles pisut enne Veibrit ära. Anderson lausus, et sellega oleks kõige tihedama asustusega ja olulisemates kohtades kergliiklusteed olemas.

Uus lõik ja ring

Lähiajal algavad teetööd ligi nelja kilomeetri pikkusel lõigul Luunja-Põvvatu tee ristist edasi Luunja alevikuni. Nii saavad ühendatud Tartu ja Luunja – kui kõik sujub kavandatult, saab uuel teel sõitu nautida juba sügisel, arvas vallavanem.

Kaugemas tulevikus on vallal plaan rajada rattarada ka täies pikkuses Lohkva-Kabina-Vanamõisa tee äärde – valmiks nn Kabina ring, mis jõuaks Ihasteni välja.

«Tekiks niisugune korralik ring, kus saavad sõita ka need, kes soovivad pisut pikemat marsruuti, kas siis Tartust või Luunjast,» selgitas Anderson. Järgmisel aastal kavatsetakse selleks ka Euroopa Liidust toetust taotleda.

Tartu valla vallaarhitekt Riivo Leiten rääkis, et neil käib ehitus Tartu-Lähte teisel etapil. «Maramaast Lähteni hakkab vaikselt juba valmis saama, asfalt on maas, jäänud on veel viimistlus- ja heakorratööd ning pisut ehitust veel Kärkna silla juures,» ütles Leiten.

6,3-kilomeetrine rada peaks valmis saama esimeseks septembriks. Maanteeameti info kohaselt peaks valmima ka Kärkna jalgratta- ja jalgtee umbes poole kilomeetri ulatuses.

Tulevikuplaanide kohta ei osanud Leiten veel midagi öelda.

Tähtvere vallavanem Rein Kokk sõnas, et praegu saab vallas sõitma tulla Ilmatsalu keskele rajatud rattateele.

Lisaks on sõiduvalmis ka lõik Viljandi maantee ääres, mis ulatub Haage järve lähistelt Märjani. Praegu oodatakse, et riik hakkaks teed rajama Ilmatsalust Tükini, rääkis vallavanem.

Valla unistus on turvalist kergliiklusteed näha ka Tükist Tallinna-Tartu maantee otsani, samuti Rahinge tee ääres. Lõpuks peaks see ulatuma taaskord Tartuni välja. Lisaks vajaks ehitust Tallinna-Tartu maantee äärne rada linnast Tiksojani.

Palju plaane

Tartust lõunasse jääva Ülenurme valla ehitusnõunik Tiit Lukas ütles, et praegu saab jala või rattaga liigelda Külitse ja Tartu vahel.

Sõitu saab nautida ka Tõrvandi ja Tartu vahel Rehepapi tee ääres, Ülenurme ja Tartu vahel ligi neljakilomeetrisel lõigul ning Ülenurme koolist Aia tänavani Tõrvandis.

Praegu ehitab maanteeamet Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee äärde kergliiklusteed 1. ehitusalas, Ilmatsalu ringist Raja tänavani. Tulevikus loodab vald aga pikendada Ülenurme-Tõrvandi vahelist kergliiklusteed kuni Soinaste külani Tõrvandi teel ning Ülenurme-Tartu vahelist kergliiklusteed Poldri teeni.

Lisaks on Lukase sõnul ja rattasõprade rõõmuks plaan teha lõiguke Ülenurmes Kaasiku tänava äärest Kurepalu teeni ning rada Ülenurme ja Külitse vahele.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles