Sadam valmib kolm kuud varem

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sõpruse paadisadam rajati Sõpruse silla lähedusse, Rebase 18 kinnistule. Ehituse käigus rajati statsionaarne kai ja paigaldati ujuvkaid. Samuti ehitati ning sisustati sadamahoone, rajati paatide hoiuplats, juurdepääsuteed ning parkla. Muu hulgas loodi tankla rajamise valmidus ning korrastatakse Emajõe kallasrada.
Sõpruse paadisadam rajati Sõpruse silla lähedusse, Rebase 18 kinnistule. Ehituse käigus rajati statsionaarne kai ja paigaldati ujuvkaid. Samuti ehitati ning sisustati sadamahoone, rajati paatide hoiuplats, juurdepääsuteed ning parkla. Muu hulgas loodi tankla rajamise valmidus ning korrastatakse Emajõe kallasrada. Foto: Margus Ansu

Lähiajal kuulutatakse välja konkurss sadama operaatori leidmiseks. Lepingu järgi alles aasta lõpuks valmima pidanud Sõpruse silla paadisadama ehitus on jõudnud lõpusirgele ning AS Nordecon plaanib objekti linnale üle anda tähtajast kolm kuud varem.

Linnavarade osakonna ehitusteenistuse vanemspetsialist Indrek Hunt ütles, et uue sadama lepingujärgne valmimistähtaeg on 17. detsember, kuid ehitaja on graafikust ees ning tõenäoliselt saab sadam valmis juba septembris.

«Töö on suhteliselt lõppjärgus. Sadamahoone juures käivad veel viimased väiksemad viimistlustööd ja sisustamine. Sadamaalal toimuvad kai lõpetustööd, käib ujuvate paadisildade sissetõstmine ja varsti hakatakse maha joonima parkimiskohti,» kirjeldas Hunt tööde seisu.

Ehitamiseks hea talv

Nordeconi objektijuht Erkki Õun ütles, et sadama ehitust soosis nii tänavune soe talv kui ka Emajõe madal veetase.

«Tegelikult oli ehitamiseks superhea talv. Suurt külma ei olnud ja kui tavaliselt on kevadise suurvee ajal kõik see ala olnud vee all, siis nüüd mitte,» märkis Õun möödunud neljapäeval Tartu Postimehele sadamas ringkäiku tehes.

Suurematest töödest on veel jäänud statsionaarse kai täitetööd ja sillutise mahapanek. Samuti ootab ees veel puude istutamine. Linnale loodetakse objekt üle anda septembris, kuid sadama avamiseni läheb peale seda siiski veel aega.

«Kui me kõik kasutusload ja dokumentatsiooni korda saame, on navigeerimishooaeg sisuliselt siiski läbi,» lausus Hunt. Ta pakkus, et esimene ametlik sildumine võiks eeldatavalt toimuda uues sadamas oktoobris.

Erkki Õun lisas, et tegelikult on üritatud uue sadamakai äärde silduda juba praegugi. «Kui ikka tellija tuleb paadiga, ei saa me teda ju ära ajada,» naeris Õun. Ta andis vihje, kuidas võiks välja näha sadama pidulik avamistseremoonia.

Umbes kahe nädala pärast kuulutab linn välja konkursi uue sadama operaatori leidmiseks.

Linnavarade osakonna majandamisteenistuse juhataja Eva Lääne ütles, et materjalid on ette valmistatud ning tõenäoliselt kinnitab linn selle 19. augusti istungil. Konkurss kestab umbes kaks nädalat ning seega peaks septembri lõpuks olema operaator leitud.

Ise ära majandada

Lääne sõnul peab uue sadamaga tegelejal olema kindlasti varasem kogemus ning firma peab suutma sadama ise ära majandada. «Seal on näiteks kaikohad, mille pealt on võimalik teenida. Eeldame, et vähemalt 75 protsenti kaikohtadest on välja üüritud,» selgitas Lääne.

«Linn ei saa seda ette kirjutada, aga eks see sõltub sellest, et sadam tuleks toime. Hoones on ka ruumid, mida saab rentida,» ütles Lääne. Tõenäoliselt sõlmitakse 2+3 leping, mis tähendab, et kui operaatori tööga ei olda rahul, saab selle kahe aasta pärast lõpetada.

«Oleme paadiomanikega ka kokku saanud ja huvi on olemas. Inimesed on meile ka ise kirjutanud ja tundub, et nõudlust on,» ütles Lääne. Ta pakkus, et sadam antakse operaatorile üle oktoobris. Järgmiseks hooajaks peaks sadamas valmima ka bensiinijaam, mis lahendab veesõidukite ammuse tankimisprobleemi.

Sõpruse silla paadisadam on osa projektist «Majanduslikult jätkusuutlik ja keskkonnasäästlik Peipsi järve piirkond», mida rahastatakse Eesti-Läti-Vene piiriülese koostööprogrammi vahenditest. Sadama maksumus on 1 689 779 eurot, millest 1 371 779 eurot saadi toetusena. Tartu kaasfinantseering on 318 020 eurot.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles