Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Noor rallisõitja stardib uhiuue võistlusautoga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Siim Plangi oma uue võistlusautoga Peugeot 208 T16 R5, mis on Peugeot’ tehasemeeskonna värskeim toodang.
Siim Plangi oma uue võistlusautoga Peugeot 208 T16 R5, mis on Peugeot’ tehasemeeskonna värskeim toodang. Foto: Kalev Saar

Homme algaval Rally Estonial osalev Siim Plangi nägi oma võistlusautot esimest korda esmaspäeval, uue auto rooli pääses ta alles teisipäeval.

Eesti parimate rallisõitjate hulka kuuluv Siim Plangi sai uue auto Urmo Aava soovitusel. Noormees head võimalust kasutamata ei jätnud ning nõustus pakkumisega, edasi sai ta vajalikud kontaktid ning ajas asja lõpuni.

Noore rallisõitja uueks autoks on Peugeot Spordi tehasemeeskonna värskeim toodang, Peugeot 208 T16 R5. Esmaspäeval saabuski veok koos tema võistlusautoga Tartusse. Autot siiski Plangile veel ei antud, kätte sai ta ainult veljed.

Plangi pääses esimest korda uue auto rooli teisipäeval, kui olid proovisõidud.

Probleemina tõi Plangi välja, et tal puudub veel uue auto tunnetus ning sellepärast võivad  konkurendid ralli alguses teda edestada. Küll üritab ta iga kilomeetriga kiirust suurendada, et lõpupoole olla teistega samal tasemel.

Tugevad konkurendid

Plangi sõnul on linnakatse mõeldud pealtvaatajatele, sõitjatele on see katse liiga lühike ning seetõttu on raske sekundeid püüda. Linnas sõites peab arvestama ka äärekividega, mis võivad võistluse kiirelt lõpetada. Pigem tuleb leppida 5-6-sekundilise kaotusega kui kogu ralli pooleli jätta.

«Kindlasti ei tohi konkurente alahinnata ning arvestama peab ka üllatajatega, nagu näiteks Roland Murakas,» sõnas ta. Ott Tänaku kohta ütles Plangi nii, et Tänak on teisest puust ning temaga rinda pista on üsna võimatu.

Eelmisel ja üle-eelmisel aastal katkestas Plangi ralli tehnilistel põhjustel. «Üle-eelmisel aastal murdus gaasipedaal ära, eelmisel aastal läks bensiinipump katki, edasi enam võistelda ei saanud,» ütles ta.

Rallil saab näha parimaid

Rally Estonia toimub 17.–19. juulil Tartus ja Lõuna-Eesti teedel. Reedel kell 20 sõidetakse viimase kiiruskatsena 1,33 km

Tartu kesklinnas Toomemäel asfaldil ja munakiviteel. Start on raekoja tagant ning rada kulgeb mööda munakiviteed üles Toomemäele. Katse lõpeb Vallikraavi tänavas vahetult enne Ülikooli tänavaga ristumist.

Ralli raames peetakse esimest korda Eestis FIA autoralli Euroopa meistrivõistluste ametlik etapp, see on vanim autoralli sari maailmas. Näha saab Euroopa ralliparemikku.

Lisaks on kavas Historic-autode (enne 1985. aastat valmistatud ning võistelnud ralliautod) Euroopa meistrivõistluste ja Eesti meistrivõistluste etapp.

Kokku on stardis üle 150 võistlusauto. Ralli kolme päeva jooksul sõidetakse Tartu-, Valga-, Põlva- ja Võrumaa kruusateedel. Võistluskeskus ja hooldusala asuvad Tehvandi staadionil Otepääl.

Avamine ja stardipoodium on homme kell 18 Tartu raeplatsil. Lõputseremoonia ja autasustamine algab sealsamas laupäeva õhtupoolikul kell 19.

Tagasi üles