Päevatoimetaja:
Kelly Olesk
+372 739 0375

Võidu sillal saab ajutiselt liigelda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Läti sillaehitusfirma SIA MA Taka Eesti filiaali töötajad paigaldasid eile Võidu silla Turu tänava poolses küljes armatuuri. Täna algab seal sillateki tasanduskihi valamine.
Läti sillaehitusfirma SIA MA Taka Eesti filiaali töötajad paigaldasid eile Võidu silla Turu tänava poolses küljes armatuuri. Täna algab seal sillateki tasanduskihi valamine. Foto: Kristjan Teedema

Nii vihma kui päikesega töötavad sillaehitajad on pea nelja nädalaga Võidu sillalt eemaldanud vana betooni ja paigaldanud poole uuest armatuurist. Töö käib silla all ja peal ka reedest ülejärgmise pühapäevani, kui sillal on avatud kaks sõidurada.

«Lammutasime silla, sulgesime linna,» juhatas Võidu silla põhjalikku remonti tegeva peatöövõtja, ASi Teede REV-2 projektijuht Mihhail Frolov eile hommikupoolikul ehitustandril sisse väikse ringkäigu.

Esimesena näitas ta Emajões ootavat pontooni, mille pealt töömehed hakkavad remontima sillaalust. Esmaspäeval algab ka silla alumist äärt pidi jooksva jämeda keskküttetoru väljavahetamine uue vastu.

Silla peal on alltöövõtja, Läti sillaehitusfirma SIA MA Taka Eesti filiaali töömehed eemaldanud ligi 40 sentimeetri paksuse vana betoonikihi. Täna ootavad sillaehitajad juba betooni, Turu tänava poolses küljes algab sillateki tasanduskihi valamine.

Peidus olnud probleem

Nagu vanade asjade remontimisel ikka, tuli ka sillal kõnniteede betooni alt välja probleem ehk käsipuude vana osa. «Silla remondiks korraldatud hankes on ette nähtud käsipuude puhastamine ja korrastamine, kuid betooni all olnud osa selles töös polnud,» selgitas Tartu linnavalitsuse linnamajanduse osakonna juhataja asetäitja Andres Pool.

Seega vajab käsipuude alumise osa betoonist puhastamine ja korrastamine lisaraha, kuid Eesti seaduste järgi on riigihanke lepingut pea võimatu muuta.

Arutelud käivad, kas ja kuidas nende tööde eest tasuda. Linnal oleks selleks ka raha, sest Võidu silla põhjaliku remondi riigihankel parima pakkumuse teinud Teede REV-2 teeb töö ära esialgu kavandatud ligi 800 000 euro asemel 689 463 euroga. Kuid paraku on selle ülejäänud raha kasutamise võimalused riigihangete tingimustes väga piiratud.

Ajutine leevendus

Et sel ja järgmisel nädalavahetusel Tartus tulevate punk- ja poplaulupeo, hansapäevade, triatloni ning Lõuna-Eesti ralli ajal tekkivat liiklusmöllu veidi leevendada, avatakse Võidu sillal 11.–20. juulini ajutiselt kaks sõidurada (1+1) liikluseks.

«Autojuhid peavad hoolega jälgima liiklusmärke,» toonitas Andres Pool. «Sõita tuleb üsna kitsastes tingimustes ja konarlikul betoonil, siledat asfalti seal ju pole, tegu on ajutise lahendusega ehitusobjektil. Et ka kõnniteede asemel on praegu vaid konarlik vana betoon, siis jalakäijaid sillale ei lubata.»

Uuesti avatakse sillal kahesuunaline liiklus pärast 1. septembrit. Aastatel 1952–1957 ehitatud ja esimest korda kapitaalremondis oleva Võidu silla teetööd lõpetatakse oktoobri lõpuks. «Isegi varem saame siin kõik valmis,» kinnitas Mihhail Frolov ja lisas naerdes, et ta Tartu sõbrad juba pahandavad ummikute pärast.

Tagasi üles