Tähtveres uueneb rattakrossirada

Risto Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
BMXi rajal treeninud Siim Kononenkol võttis lahtine pinnas stardijärgses kurvis rattal hoo maha. Peagi saab viraaž kõva katte ja siis saab seda läbida hoopis suuremal kiirusel.
BMXi rajal treeninud Siim Kononenkol võttis lahtine pinnas stardijärgses kurvis rattal hoo maha. Peagi saab viraaž kõva katte ja siis saab seda läbida hoopis suuremal kiirusel. Foto: Kristjan Teedema

Tähtvere puhkepark ehitab ümber viis aastat tagasi valminud BMX-krossi raja, sest see ei vastanud rahvusvahelise jalgrattaliidu (UCI) nõuetele. Pärast töid võib seal pidada ka rahvusvahelisi võistlusi.

Ehitus puudutab tegelikult ainult ühte kurvi, mille keskel oli hüpe. UCI reeglite järgi ei tohi kurvides hüppeid ja takistusi olla, selgitas Tähtvere puhkepargi juhataja Marti Viilu. Et raja iseärasus ei saaks tulevikus takistuseks mõne rahvusvahelise võistluse korraldamisel, otsustatigi töö ette võtta.

Lätlased aitavad

«Rahvusvahelisel seltskonnal oli rajale kaks etteheidet: kõrgendus viraažis ja see, et rada on liiga madal ning ei kuiva vihmaga ära,» rääkis BMX-rattureid juhendava Tartu Velo klubi juht Jaan Veeranna. Ette võetud töödega peaks need mured nüüd murtud saama.

Et kõike õigesti teha, kutsusid kohalikud BMXi entusiastid appi ka Läti asjatundjad. Lõunanaabrite seas on rohkete hüpetega ringil sõidetav rattaspordiala väga populaarne ning radasid on seal palju.

Ala menukusest annab aimu kindlasti seegi, et nende Maris Strombergs tuli 2008. aastal BMXi sõidu Pekingi olümpiavõitjaks.

Marti Viilu sõnul on lätlastel kogu vajalik teadmistepagas olemas ning nad aitavad Tartu rajameistreid hea meelega.

Nõuetevastane lauge kurv asub Tähtvere rajal stardisirge lõpus. Praegu on selle keskel asuv hüpe juba eemaldatud ning viraaži välisküljele jääv muldvall ära silutud. Varem oli valli nõlval asfalt, kuid kuna Eestis puudub tehnika, mis suudaks asfaldisegu korralikult kaldpinnale suruda, lagunes see kiiresti.

Lähinädalatel laseb puhkepark katta kurvi nõlvaosa peeneks purustatud killustikuga, kurvi sisse tuleb aga tänavakividest rajalõik. Sarnased kivid katavad juba stardikoridori. Rada ise kaetakse samuti purustatud killustikuga. Seni rada katnud paesõelmed muutusid vihmaga pehmeks.

Töö läheb maksma ligikaudu 10 600 eurot ning selleks kasutatakse ka linnaeelarve raha, sest rada saavad kõik tasuta kasutada. Juba 21.–22. juunini peetakse rajal Eesti karikavõistlusi, kuhu tuleb sportlasi ka Lätist ja Soomest.

Muutub igavamaks

Hiljuti Tähtveres trenni teinud Velo klubi ratturid Siim Marjak ja Siim Kononenko leidsid aga, et kurvist hüppe äravõtmine muudab rada pisut igavamaks. Sõit muutub lihtsamaks, nentisid BMX-krossis Eesti paremikku kuuluvad noormehed, kes on poodiumile tõusnud nii kodumaistel võistlustel kui ka mõõduvõttudel Lätis.

Muus osas, nii treenimise kui võistlemise mõttes, peavad noormehed aga Tähtvere rada heaks.
Radu on Eestis vähe ja Lätis võisteldakse isegi rohkem, rääkis Kononenko. Parasjagu ehitatakse uut BMXi rada Jõgevamaal Tabivere lähistel. Selle valmimise järel avarduvad treenimisvõimalused märgatavalt, usuvad harrastajad.

Tartus harrastab BMX-krossi umbes paarsada noort.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles