Merike Kaste: penikoormasaabastega sügisesse

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Merike Kaste Kristjan Jaak Petersoni gümnaasiumi direktor

FOTO: TPM

Augustis lisandub Tartu kahele, vaid gümnaasiumiharidust andvale koolile kolmas – Kristjan Jaak Petersoni gümnaasium (TKJPG). Kooli loomine on kestnud nüüdseks seitse kuud ja koolitusluba on saanud haridus- ja teadusministri allkirja.

Koolis hakkab õpe toimuma nelja kooli õppekava järgi, sest uude kooli tulevad üle kommertsgümnaasiumi, Descartes’i lütseumi ja Kivilinna gümnaasiumi klassid. Nende koolide õpilased peavad saama lõpetada kooli juba alustatud õppekava järgi. See tähendab, et nende koolide suunad, valikained, tunnijaotusplaanid jätkuvad uues koolis.

Uued sisseastujad (205 õpilast) hakkavad õppima TKJPG õppekava järgi, mis on innovaatilise ülesehitusega. Praegune väliskeskkond on nii palju muutunud, et peaks muutuma ka õpetamine ja õppimine. Tähtis on kogemuspõhine õppimine, õpilase mitmekülgne arenemine, võimalus teha vigu, neist õppida ja korrigeerida käitumist.

Nagu ütles akadeemik Jaak Aaviksoo Ahhaa visioonikonverentsil: kool peab kohanema, kuidas luua lisandväärtust, sest praegune õpilast ümbritsev keskkond õpetab õpilasi tihti rohkem kui kool.

Meie õpilane saab valida ja otsustada, mida ta lisaks riiklikult kohustuslikele ainetele õpib. Oma õppekavasse mooduleid valides arvestab õpilane huvipakkuvaid ainevaldkondi ja tulevikuplaane. Võimalus on siduda õppekava oma huvitegevusega.

Sisseastumise eelistuste järgi olid eriti populaarsed moodulid tervishoid, psühholoogia, majandus, tehnika, meedia, disain, inglise keel, juriidika, sport, teadus.

Võimaldamaks noortele jätkusuutlikku haridust, kaasame koostööpartnereid. Lisaks külalislektorite loengutele on õppekavas 35-tunnised kursused tervishoiukõrgkoolilt, TTÜ Tartu kolledžilt, maaülikooli loomakliinikult, kutsehariduskeskuselt.

Tartu ülikooliga alustame õpikogukondade projekti, et leida koos parimad õpetamismeetodid – et õppimine oleks huvitav, pakuks rahulduks ning viiks tulemusteni. Jätkame innovatsioonikoolide projekti, et panustada Eesti õpetajakoolitusse ja olla avatud uuendustele.

Sisendi õppekavale on andnud seni kolme kooli õpetajate, lapsevanemate ja õpilastega toimunud rühmatööd. Kõigi osaliste soov on luua õpilaskeskne õpikeskkond, kus valitsevad sõbralikud suhted ning väärtustatakse teadmisi, oskusi ja haritust ning kust õpilased saavad kaasa aktiivse eluhoiaku ja pädevuse, et elus edukalt hakkama saada.

Oleme valmis proovilepanekutega, mis ümberkorraldusega võivad tekkida. Paljudel klassidel vahetuvad aineõpetajad ja klassijuhatajad. Muutustega toimetulek vajab harjumist, kuid teeb ka tugevamaks. Õpetajatelgi ei ole kerge uut lõpuklassi eksamitele viia, kuid võimalikke kitsaskohti teadvustades saame neid ennetada.

Töötajaid on uues koolis 65, kellest kuus tulevad kommertsgümnaasiumist, kümme Des-cartes’i lütseumist ja 48 Kivilinna gümnaasiumist.

Loome koos õpilaste, lapsevanemate ja õpetajatega uut koolikultuuri. Selle väljakujunemine nõuab aega, järjepidevust ja entusiasmi, mida tegijatel jätkub.

Küsitud on, kuidas uus kool säilitab kolme kooli tugevad küljed. Vastus on lihtne: tähtsaim on inimene. Iga inimene võtab kaasa uude kooli oma tugevuse. Uue kooli väärtus on meie koolipere ja nende tulevikusaavutused.

Tagasi üles