Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Maanteeamet tasus teefirma praagi kahju

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jõgeva maanteel Lähte-Tabivere lõigul lendas läinud sügisest ebaõnnestunud pindamise tõttu autorataste alt lahtist killustikku. Nüüd on suu­rem osa lahtisest killustikust sellelt lõigult ära pühitud ning kaotatud on ka kiirusepiirang.
Jõgeva maanteel Lähte-Tabivere lõigul lendas läinud sügisest ebaõnnestunud pindamise tõttu autorataste alt lahtist killustikku. Nüüd on suu­rem osa lahtisest killustikust sellelt lõigult ära pühitud ning kaotatud on ka kiirusepiirang. Foto: Margus Ansu

Kuigi esimene vastus oli «ei» ning asjaajamiseks läks mitu kuud, ei andnud halvasti pinnatud teel auto esitule ja esiklaasi lõhkunud Tabivere elanik alla. Tulemus: viletsa töö teinud firma asemel hüvitas talle kahju töö tellija.

«See asi on nüüd korras, maanteeamet maksis auto esitule ja esiklaasi kinni,» kinnitas Tabivere elanik Merike Rekor, kes jäi veebruaris Jõgeva maanteel Tabivere-Lähte lõigul halvasti pinnatud teel möödasõitu teinud kiirabiauto kivirahe alla.

Esialgu nõudis Merike Rekor kahjuhüvitist ebaõnnestunud pindamistöö teinud riigifirmalt Eesti Teede AS, kuid mitu nädalat kestnud asjaajamine lõppes tulutult.

Ettevõte teatas, et ei saa vastutada liiklejate poolt reeglite rikkumisega põhjustatud kahju eest.

Palju kannatanuid

Selle peale esitas Merike Rekor probleemse lõigu pindamise tellinud maanteeametile kaebuse Eesti Teede peale.

«Käitusin õigesti ja asi lõppes viisakalt, maanteeamet maksis kahju välja, Eesti Teed pühkis käed sellest asjast puhtaks,» märkis Merike Rekor. «Ma ei lõhkunud autot ära ju põllul, vaid maanteel, mida oli halvasti remonditud. Kellelt siis veel peaksin kahjutasu nõudma, kui mitte viletsa töö teinud firmalt või riigitee korrashoiu eest vastutajalt.»

Kive hakkas Tabivere-Lähte vahelisel pea kümnekilomeetrisel lõigul lendama sügisel, kui seal uut tehnoloogiat kasutanud riigifirmal Eesti Teed pindamine ebaõnnestus, sest firma kasutas ettenähtust rohkem killustikku. Sellepärast sai viga palju autosid.

Aprillis kutsus Merike Rekor kannatanud Tabivere järve äärde kokku ning sinna kogunes 27 tema saatusekaaslast.

«Nüüd on maanteeamet maksnud veel mitmele inimesele kahju kinni,» rääkis Merike Rekor. «Probleemid on neil, kes pole juhtumist politseile teada andnud.»

Talve jooksul on Eesti Teed suure osa lahtisest killustikust probleemselt lõigult ära pühkinud.

Et Tartu vallas algas Mara­maa külast Lähteni viiva kergliiklustee ehitamine, on Lähte ja Tabivere vahelt kaotatud kiirusepiirang, sest kiirust võib piirata kuni kümnekilomeetrisel lõigul.

«Kive ikka lendab, aga ausalt öeldes on isegi parem, et piirangut enam pole, sest nüüd ei tehta enam nii palju möödasõite,» rääkis Merike Rekor.

Otsust ei ole

Maanteeameti Lõuna regiooni ehitusosakonna juhataja Oleg Lužetski kinnitas, et kõnealune teelõik on endiselt tähelepanu all ning vajaduse korral pühitakse sealt lahtine killustik ära.

«Ei ole veel otsust, mida seal teha,» ütles ta. «Mõtleme, kas parandada vead ära riba- või lauspindamisega. Ettepanekud, kuidas seal tee kõige paremini korda teha, esitab meile Eesti Teed.» Võib juhtuda, et see lõik läheb remonti tuleval aastal, lisas Oleg Lužetski.

Tagasi üles