Mullu sügisel jõudis kasutajateni esimene eesti keelel põhinev kõnetest, mida tunnustati tänavu kasvatusteaduslike tööde riiklikul konkursil kui parimat didaktilis-rakenduslikku tööd.
TÜs välja töötatud kõnetest sai tunnustuse
Esimesest eesti keelel põhinevast kõnetestist, millega on võimalik otsustada, kas viie- kuni kuueaastase lapse kõneareng vastab eakohasele normile, kirjutas Tartu Postimees pikemalt 20. septembri ajalehes.
Laste kõnetesti eesmärk on eristada kõnearengu mahajäämusega lapsi eakohase kõnearenguga lastest. See tähendab, et testiga on võimalik välja selgitada riskirühma kuuluvad lapsed, kes vajavad lisaõpet enne kooli ja lisanõustamist sobiva õpikeskkonna valikul ja korraldamisel.
Test koosneb 26 ülesandest, millega on võimalik saada ülevaade lapse sõnavara, grammatika ja häälduse arengust. Täismahus testi tegemine võimaldab koostada lapse kõnearengu profiili ja hinnata ka kakskeelsete laste lisakeeleõppe vajadust.
Testist on ka lühiversioon, mis võimaldab logopeedidel kiiresti ja objektiivselt välja selgitada alakõnega laste riskirühm ja hoida sellega kokku tööaega ja ressurssi.
Testi autorid on eripedagoogika osakonna logopeedia õppejõud Marika Padrik ja Merit Hallap ning logopeedid Margit Aid ja Raili Mäll. Test valmis haridus- ja teadusministeeriumi ning Eesti logopeedide ühingu koostööprojekti raames aastatel 2006–2013.