Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Nurjunud õhtut ei paranda miski

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Hoolega kavandatud pidu Volgas valmistas suure pettumuse.
Hoolega kavandatud pidu Volgas valmistas suure pettumuse. Foto: Margus Ansu

Volga restorani planeeritud pidulik õhtu, mis märkis ühe külalise juubelipidu, kukkus haledalt läbi. Restorani tegevjuht ütles, et nad on kliendi ees vabandanud ja lubanud edaspidi olla hoolsamad, kuid sellest ei ole piisanud.

25. aprilli õhtuks broneeris kuuele inimesele piduliku laua A. Mihailova (eesnimi on toimetusele teada). «Sellest õhtust kujunes kahjuks tsirkus,» ütles Mihailova. «Tsirkus selle sõna halvas tähenduses.»

Restorani Volga tegevjuht Annaliis Kilk on püüdnud rahulolematu kliendiga suhelda ja vabandada, aga see ei ole aidanud. «Kahjuks jagatakse halba sõna palju suurema õhinaga kui häid teateid,» sõnas Kilk kurvalt.

Tants ja täiuslik pidu

Volga restorani kodulehel vilkus eilegi kuulutus, mis kutsub 25. aprilli õhtut nautima eriti mõnusa tantsumuusika saatel. «Tants ja pidu täiuslikul õhtul!» öeldakse selles.

Muusika oli Mihailova sõnul tema tolle õhtu kindel soov, sest tema külalised olid kõik tantsuinimesed. Nii võttis ta Volga esindajaga varakult ühendust, täpsustas 25. aprilli muusikavõimaluse ja broneeris kohad.

Seejärel pidas Mihailova restorani esindajaga kirjavahetust, tellis meili teel menüü ning täpsustas telefoni teel õhtu road. Mihailova ütles, et juba siis tajus ta pisut teise poole hajameelsust. Kord ei võetud telefoni vastu, kord tuli meili teel kaks korda ühte asja küsida ja lugeda vastust, et oi, kas ma teile seda infot juba ei saatnud ...

Aga et Volga kuulutab oma kodulehel, kuidas ta soovib klientidele elamust pakkuda ning kuidas kõikides erisoovides on võimalik kokku leppida, uskus Mihailova, et küll asjad laabuvad.

Juubilar ja ta külalised olid ootusärevate nägudega 25. aprilli õhtul kell kaheksa kohal.

«Ma olin väga hämmastunud, et meid ootas katmata laud, millel linagi peal ei olnud,» meenutas Mihailova. Ta lisas, et jah, nende laud oli esimesel korrusel lounge’is. Aga ta oli tahtnud viibida oma külalistega orkestrile lähemal, et head tantsulugu mitte kõndimise peale maha raisata.

Mihailova uskus, et selline pisike erisoov – piduliku laua lounge’is katmine – ei tohiks restoranil üle jõu käia.

Tajutav hoolimatus

Annaliis Kilk ütles, et loomulikult tahavad nad iga oma kliendi soovile vastu tulla.

«See klient soovis, et tema broneering tehtaks alla korrusele, kus on lava ning leiavad aset live-esinemised,» rääkis tegevjuht. «Küll aga ei täpsustanud ta oma eelistusi, milline laud peaks olema või kuidas kaetud. Sellest tulenevalt käitus restoran nagu tavaolukorras. Lounge’i lauad on väikesed ja sinna polegi täielikku lauakomplekti võimalik peale panna.»

Mihailovale paistis pilt hoopis teises valguses.

«Me olime personali jaoks nagu täiesti tavalised juhuslikud külalised,» rääkis ta. «Meie käest alles hakati küsima, millal me soovime, et meile ette kantaks. Muidugi soovisime me seda kohe, sest sellest olin ma õhtut kavandades juba rääkinud.»

Mihailova lisas, et ettekandjaga asju täpsustades palus ta kohvi ja konjaki tuua lauale pärast pearooga. See oli tema meelest iseenesest mõistetav. Kuid just kohv ja konjak olid esimesena kohal. «Me kõik olime sõnatud,» märkis ta.

Siis saabus eelroog – köögivilja- ja kanarullid. Need olid Mihailova sõnul tõesti maitsvad ja seda nad ka mainisid. «Aga söögiriistu tuli oodata tükk aega,» lisas ta. «Mu külalised arvasid juba, et võib-olla nuge ja kahvleid ei tulegi ja alustasid näppudega söömist. Söögiriistad tulid suure hilinemisega.»

Tegevjuht Annaliis Kilk selgitas. Nimelt oli alles esimesi päevi restoranis töötav ettekandja olnud sabinas. Nähes kliendi rahulolematust ning kuuldes etteheiteid, kasvanud ta närveerimine veelgi ning sellest tulid uued vead. «Ta palus ka ise samal õhtul laudkonna ees vabandust,» ütles Kilk. «Ja meiegi oleme palunud vabandust.»

Mihailova rääkis edasi põhiroa saabumisest. «Kõigepealt tuli teenindaja vabandades, et kahetsusväärselt on juhtunud nii, et meile mõeldud prantsuspäraselt valmistatud sealiha ahjukartulitega on eksituse teel läinud ühele teisele laudkonnale. Meilt küsiti, kas me oleme nõus vahetusega ehk searibiga, mida serveeritakse ahjukartulite ja rammusas koores hautatud porgandite ja hernestega,» jutustas Mihailova. «Mis meil üle jäi – ka see kõlas isuäratavalt.»

Kui siis roog väga pika ootamise järel saabus, tundunud see nii ühele kui teisele lauas istujale üsna erilise maitsega. Peagi leidis üks külaline searibi maitse kirjeldamiseks sõna. «See on rääsunud liha maitse,» ütles ta. Ka hakkas ühel teisel külalisel halb ja ta käis tualetis oksendamas.

Alatu laim

Tegevjuht Annaliis Kilk vastas, et restorani igapäevatöös tuleb ikka ette erandeid. Vahel juhtub, et mingi tooraine saab otsa. Majas olnud pealegi üle ootuste palju külastajaid ning sellisel juhul ei ole ühe roa asendamises teisega midagi erilist.

«Küll aga on väga tõsine süüdistus see, nagu oleks searibi olnud rääsunud lihast,» vastas Kilk.

«See on absoluutne laim ning me välistame selle täielikult. Samal ajal kui üks naisterahvas lauas klienditeenindajale rääsunud lihast rääkis, sõi laua teises otsas istuv mees sedasama «rääsunud liha» väga isukalt. Ja üldse söödi kõik ära. Kogu toormaterjal on tarnijalt toodud sama päeva hommikul. Ilma reaalsete tõenditeta rääkida rääsunud lihast on alatu. Pigem tuleks siinkohal oksendanud isikul endal oma ülejäänud päeva käigud ja tarbimised üle mõelda,» selgitas ta.

Lõpuks jäi peoseltskond ootama muusikat. Kell sai kümme ja siis selgus, et orkestrit ei tule. Mihailova ja ta külaliste meelepaha leevenduseks pakkus restoran maja kulul kohvi ja kooki, kuid kellelgi polnud tuju enam midagi süüa ega juua – mõnel külalisel oli süda ikka veel paha.

Annaliis Kilk põhjendas muusika puudumist ühe bändiliikme ootamatu haigestumisega. «Selliste kahetsusväärsete juhtumiste eest ei saa end ükski live-esinejaid pakkuv ettevõte kaitsta,» sõnas ta. «Mis puudutab juba olnud ürituste informatsiooni kodulehel, siis me soovime enda ürituste ajalugu säilitada, et kliendid teaksid, mis ja kunas meie juures midagi on toimunud.»

Arvamus

Annaliis Kilk

Restorani Volga tegevjuht

Kahjuks on restoraniäris nii, et halbu juhuseid võib vahel kokku juhtuda. Me kahetseme, et usaldasime vähekogenud klienditeenindaja seda vastutusrikast lauda teenindama. Kuid muud moodi kogemused ei saagi tulla, kui me töötajatel iseseisvalt vastutust võtta ei lase. Edaspidi oleme hoolsamad.

Tahan veel öelda, et meie palvele panna kõik kirja ja vormistada pretensioon, vastas klient, et «ta ei viitsi seda uuesti hakata jahuma». See oli üleolev. Kuid tal leidus aega, et asjast ajalehte kirjutada.  

Märksõnad

Tagasi üles