Vedajad hindasid Tartu bussijaama transpordiskeemi sobivaks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eksperiment Tartu bussijaama transpordiskeemiga.
Eksperiment Tartu bussijaama transpordiskeemiga. Foto: Tasku Keskus

Tartu bussijaama kasutavad bussifirmad korraldasid reedel koostöös Tartu linnavalitsuse ja Tasku keskuse arendajatega näidisalal busside sõidutesti, mis kinnitas kavandatava transpordiskeemi sobivust ja ohutust, teatab Tasku keskus oma pressiteates.

Eksperimendi käigus märgiti Tartus Ringtee 25 territooriumile maha tulevase bussijaama liiklusskeem ja peatuskohad ning korraldati nii lühemate kui 15 meetri pikkuste suurte reisibusside manööverdamiskatsed. Lisaks katsetati reisijate bussi sisenemist ning prooviti busside külgedel asuvate pagasiluukide avamist.  

Eksperiment kinnitas, et peatuskohtade mõõdud ja paigutus võimaldavad ka suurtel bussidel mugavalt ja ohutult liigelda. Testisõidu tulemusel otsustas Tasku keskuse arendaja teha muudatuse projekti ning kavandada seni 4m ja 4,5m laiuste peatuskohtade asemel kõik võrdselt 4,2 m laiused. Kokku tuleb uude bussijaama 12 peatuskohta.

Eksperimendis osalenud OÜ Tarbus direktor Valter Keisi sõnul on väljapakutud lahendused head ning planeeringus pakutav busside väljumiskohtade arv 12 sobiv. “Tänane sõidutest sujus tõrgeteta ning näitas, et 4,2m laiused peatuskohad on piisavad busside normaalseks liiklemiseks ja reisijate teenindamiseks,” lausus Keis.

Reedel toimunud sõidutest oli arvult juba teine, esimese katse korraldas Tasku keskus möödunud aasta detsembris, mil märgiti maha planeeritava bussijaama sissesõit ja bussitaskud.

Lisaks sõidutestidele küsis Tasku keskus möödunud aastal kõigilt vedajatelt ka kirjalikke ekspertarvamusi. Nii Sebe, Tarbusi kui Lux Expressi esindajate hinnangul on tulevased lahendused sobilikud ning busside sisse- ja väljasõidu alade mõõdud piisavad tagamaks busside ohutut liiklemist.

“Täiendavalt pakkusime kaaluda Soola tänava muutmist kolmerealisest kaherealiseks, mille ühel real peatuksid vaid bussid, tänaseks on Tasku arendaja seda arvestanud ning viinud muutused planeeringusse sisse,” selgitas ASi Sebe juhatuse esimees Kuldar Väärsi.

Hannes Saarpuu, ASi Lux Express Estonia juhatuse esimehe sõnul vastab planeeritav liiklusskeem nõuetele. “Liikluskorralduslikult on oluline bussijaama territooriumil juurutada lahendus, kus platvormilt lahkuval bussil on tagurdades eesõigus teiste sisseliikuvate busside suhtes,” märkis Saarpuu.

Tartu bussijaam on linna südames paiknev Lõuna-Eesti transpordisõlm, mis teenindab ülikoolilinna sisenevaid ja väljuvaid reise. Bussijaam piirneb Dorpati hotelli, Tasku keskuse ja Soola tänavaga.

Videolõik katsetest: http://video5.ee/ajut/TaskuPildid/Tasku_man66verdus_720p.mp4

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles