Võidu silla remont toob suuri muudatusi

Võidu sild enne remonti.

FOTO: Kristjan Teedema

Tartu linnavalitsus kuulutas eile välja Võidu silla remondihanke võitja ning loodab lähiajal selgust saada, milline on tööde ajakava ning kas mingil perioodil tuleks sild remondi tõttu täielikult sulgeda.

Võidu silla remondi ja projekteerimise hanke võitis Teede REV-2, kes pakkus töö hinnaks 689 463,18 eurot koos käibemaksuga. Pakkujaid oli viis.

Nüüd järgneb kaks nädalat, mille jooksul võib hanke tulemust vaidlustada. Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak ütles, et kuivõrd kolm esimest pakkumust olid samast hinnaklassist, ei pea ta vaidlustamist tõenäoliseks.

Ehkki enne vaidlustus­perioodi lõppu ei saa lepingut sõlmida, kavatseb Tartu linnavalitsus juba tuleval nädalal korraldada koosoleku, et täpsustada tööde ajagraafikut ja ka seda, kas mingil ajal oleks vaja sild täielikult sulgeda. Kuna lepingut veel pole, ei saa ka koosolekul räägitu olla siduv.

Linnavalitsuse eelnõu õiendis on küll juttu, et sillal peaks terve remondiperioodi vältel olema vähemalt üks sõidurada ühis- ja operatiivsõidukitele kasutada. Septembri algusest peaks olema vähemalt äripäeviti avatud üks sõidurada kummaski suunas.

Mitmed mõtted

«See on kahtlemata ääretult oluline ehitusobjekt, aga see toob kahtlemata kaasa muudatusi liikluskorralduses,» ütles eile linnapea Urmas Klaas. «Linnamajanduse osakond teeb kõik selleks, et mõju oleks väiksem, ja avalike suhete osakond korraldab aegsasti teavitamise.»

Abilinnapea Valvo Semi­larski ütles, et praegu on küll keeruline lubada, et kooliaasta alguseks oleks sillal tavapärane liiklus võimalik, sest tööde tähtaeg on ju oktoobri lõpus.

Kaalumiskohti tema sõnul aga on. Näiteks kui on valida silla täielik sulgemine juulis, et olla septembris valmis silda avama, võiks seda teha, kui teisel kaalukausil on osaline sulgemine, mille hind on liikluse häirimine oktoobri lõpuni.

Haak tõdes, et ei saa veel öelda, kas täissulgemine tuleb. Sellega kaasneks busside ümbersuunamine teistele sildadele, mille tulemusel jääks osa peatusi vahele. Asja kompenseerimiseks on Haagi sõnul üks lahendus ajutine liin, mis teeb tiire üle teiste sildade.

Haak märkis, et üks võtmekohti on paisumisvuugi detailide tellimine, sest see on n-ö rätsepatöö, aga ehitaja ei saa tellida neid enne lepingu saamist. Varasemast on aga teada, et sellise tellimuse täitmine võib aega võtta kolm kuud, liiatigi on suvi puhkuste aeg.

Uut silda ei saa

Haak rääkis, et töömaht on suur: silla konstruktsioone lammutatakse suures ulatuses, siis valatakse osaliselt uus sillaplaat, millele paigaldatakse hüdroisolatsioon, paisumisvuugid ja viimaks uus asfalt, aga see on siiski lappimine – uut silda ei saa.

Tööde hulka kuulub silla sammaste remont, uute kõnniteede ehitus, treppide ja piirete korrastamine ning puhastatakse betoonpinnad. Välja tuleb vahetada silla valgustuse juhtmestik.

Kuivõrd ehitushange kujunes loodetust odavamaks, plaanib linn rajada silla kesklinnapoolsesse otsa turuhoone poole kaldtee, praegu on seal sillalt alla laskumiseks üksnes trepp.

Valitsus eraldas sihtotstarbeliselt Võidu silla remondiks 562 000 eurot, Tartu lisaeelarvesse on omaosalusena kavandatud 240 000 eurot.

Linn tunnistas Võidu sillaga seotud hankel välja ka teise osa võitja, kelle ülesanne on Riia tänava remont sillast Ülikooli tänavani. Selleks osutus Lemminkäinen Eesti, kes küsis töö hinnaks 195 597,61 eurot koos käibemaksuga.

Tagasi üles