Tasku laienduse ja uue bussijaama detailplaneeringu kohta esitas ettepanekuid ja vastuväiteid 25 isikut või organisatsiooni, peale selle koostati petitsioon, millele internetis kogunes umbes 400 allkirja.
Uus Tartu bussijaam kogus hulga kriitikat
Tartu planeeringuteenistuse juhataja Indrek Ranniku ütles, et petitsioonina esitatud ettepanekud puudutavad eeskätt Soola tänava küsimusi, kuid on väga eripalgelised.
Näiteks Tigutorni korteriühistu protestib nende akende alla bussiparkla kavandamise vastu. On palju ettepanekuid, kus tuntakse muret avaturule juurdepääsu üle. On ettepanekud, mis käsitlevad parkimist ja invaküsimusi, ka seda, kus on bussijaama juures taksod, kuidas bussile saab.
«Ja paljud muretsevad selle pärast, kas bussid mahuvad bussijaamas manööverdama, kas bussitaskud on piisavalt laiad,» loetles Ranniku. «Olen ära öelnud, et suurim mure on, kas mahub või mitte. Ma arvan, et see hakkab kõigile kohale jõudma, et see on põhiküsimus. Mina tuginen oma mures kuuldule ja erinevatele arvutustele, mida olen näinud. Avalikul arutelul võtsid sõna ju oma ala spetsialistid.»
Ranniku ütles, et praeguseks on avalikustamisel esitatud ettepanekud süstematiseeritud. Linnavalitsuse osakonnad alustavad nende suhtes seisukoha kujundamist, mida arutab ka volikogu arengu- ja planeerimiskomisjon.
Seejärel edastab linnavõim oma seisukohad ettepanekute tegijaile.
Arutelu esitatud ettepanekute ja linnavalitsuse seisukohtade üle on plaanis pidada mai lõpus.
Noppeid vastuväidetest ja ettepanekutest
Ilmar Pihlak
Erialase huvi tõttu tutvusin Artes Terrae OÜ poolt koostatud Tartu uue bussijaama liikluskorralduse lahendusega. Analüüs näitas, et see lahendus ei vasta nõuetele ja ei taga seetõttu busside ohutut liiklust.
Peeter Paris
Kitsalt detailplaneeringu ala vaatlemine jätab peaaegu täielikult kõrvale detailplaneeringust välja jääva avaturu ligipääsu ja vajalike parkimiskohtade küsimuse. Esialgu pole veel näha Sadama tn pikenduselt pääsu Turu silla vähestele parkimiskohtadele.
Seega on minu arust mõistlikult lahendamata autoga bussile saabumise valusad probleemid ja ka mitmed avaturuga seotud küsimused.
KÜ Tigutorn
Detailplaneeringu kohaselt on kavandatud Väike-Turu tänava äärde väljumise ootel bussidele 17 parkimiskohta. / .../ kavandatav busside ooteala parkla jääb detailplaneeringu alast välja, mistõttu ei ole selle planeerimine Väike-Turu tänavale kooskõlas planeerimisseadusega. KÜ Tigutorn teeb ettepaneku leida väljumise ootel busside parklale teine asukoht.
Liikumispuuetega Inimeste Ühing
Peatuses peab olema tagatud ka ratastooliga bussi sisenemise võimalus. Ratastooli tõstuk asub enamjagu bussidel taga paremal. Käesoleva planeeringu järgi ei ole see võimalik, sest peatustes busside vahed väga kitsad. Teenindavale transpordile, mis toob ratastoolis reisijat bussile või tuleb vastu, peab olema tagatud lisapikkus peatamisel kaldtee või tõstuki tarvis.
Mihkel Lember
Olen VÄGA poolt, et lisada eraldav haljasriba peamisele kergliiklussuunale Soola tn ääres, ent ma ei ole mitte kuidagi nõus ideega likvideerida selle nimel bussijaama vastas Soola tänava vähenegi olemasolev kõrghaljastus – see ei pruugi olla kõrgeima väärtusklassiga, aga tegu on liigiliselt mitmekesise, täiskasvanud puude reaga ja see teeb antud tänavalõigu isegi üsna meeldivaks. Uute noorte puude istutamine nende asemele seda ei kompenseeri.
Soovitan näha ette arhitektuursetes tingimustes kuidagi selle selget ja silmatorkavat markeerimist, et see osa hoonest siin on bussijaam – kas siis vastava toeka reklaamsildiga või muul hoonega sobival moel. Sellisel kujul, kus bussid sõidavad ühe anonüümse hoone alla inimeste mahalaadimiseks, linnaruumi kasutajate jaoks mingit sellist seost ei teki, et tegu oleks Tartu värava ja esinduslikuma kohaga – bussijaamaga.
Kalju Roots
Teen ettepaneku uus maaliinide bussijaam ehitada välja Nõlvaku linnaliinide busside lõpp-peatuse lähedale.
Helve Liiv
Eesti suuruselt teises linnas peab ikka olema omaette ehitusena eraldi maaliini bussijaam! Ja asuma avaturu läheduses.
Aet Ader
Annelinna suunaline sissepääs «uude bussijaama» läbib busside manööverdamisala, on ohtlik jalakäijatele ja ebaesteetiline, prügikonteinerite kõrvalt. Ka teine sissepääs läbib busside manööverdusala.
Soola tn äärsed peatused pole kavandatud bussijaama ootesaalist ega kohvikust näha.
Giga
Ei arvesta asjaolu, et ka lähialadele on tulevikus ette näha ehitusmahtude kasvamist ning tänavavõrgu planeerimisel tuleb ka selle perspektiiviga arvestada. Nii ongi planeeritud lahendus, mis sisuliselt võib küll tagada Tasku laienduse toimimise, kuid «planeerib kinni» naaberkruntide arenguvõimalused.
IRLi fraktsioon
Paigutada busside ootesaal nii, et bussijaam oleks seotud avaliku ruumiga, hästi nähtav ja äratuntav, eelistatult väljapääsuga otse tänavale.
Dago Antov
Tartu bussijaam on Eesti suurima liikluskoormusega bussijaam ja ilmselt jääb selleks ka tulevikus. Juba senine planeeringu eskiisi liikluslahendus on selline, kus busside liikumine ja vaba peatuskoha olemasolu võib teatud tipphetkedel, eriti kui sellega kaasnevad võimalikud sõiduplaanist erinevad saabumised või väljumised, muuta reaalse liiklusolukorra planeeritust erinevaks.
/.../ Bussiliiklus peaks tagama saabuvatele reisijatele võimalikult kiire saabumise lõpp-peatusse. Tänane olukord, kus Tartusse saabuja juba näeb bussijaama, kuid peab enne veel koos bussiga tiirutama kvartalis, pole just parim.
Teen ettepaneku kaaluda just Soola tänava (Turu tänava ja bussijaama vahelisel lõigul) liikluskorralduse muutmist selliseks, kus bussiliiklusel oleks absoluutne prioriteet autoliikluse ees, kuni selleni, et tasuks kaaluda sõiduautoliikluse keelamist sel lõigul ja see võimaldaks muuta Soola tänava kahesuunaliseks bussitänavaks.
Jüri-Ott Salm
Tagada bussijaama ala eristatus kaubanduseks kasutatavast alast. Praeguse lahenduse korral võivad olla probleemiks ooteala läbivad Tasku külastajad, eelkõige Annelinna suunalt, mis ei võimalda rahuldavalt kasutada bussireisijatele osutatavaid teenuseid.
Kalle Kulbok
On ilmselge, et kavandatud manööverdamisalal ei ole piisavalt ruumi busside ohutuks manööverdamiseks, reisijate mugavusest rääkimata.