Eilsest alates on vene lütseumis koos sadakond inimest, kes on tulnud Tartusse kokku eesmärgiga üksteise headest kogemustest õppida.
Õpetajad jagavad vene lütseumis häid kogemusi
Heade kogemuste päeva korraldatakse teist korda. Eelmisel aastal võõrustas vene õppekeelega koolide õpetajaid Pärnu, tänavu võttis selle ülesande endale Tartu vene lütseum.
Külalisi – õpetajaid ja õppealajuhatajaid-direktoreid – tuleb igalt poolt üle Eesti, nii Pärnumaalt kui Ida-Virumaalt, ning kohal on kõigi kooliastmete esindajaid.
Kooli õppealajuhataja Tatjana Kodas ütles, et tänaste õpitubade teemade ring on mitmekesine. «Meie peame silmas seda, et õpetajad saaksid vahetada kogemusi võimalikult erinevatel teemadel,» rääkis Kodas. «Seepärast me sel aastal kogemuste päevale mingit kitsast teemat ei pannudki.»
Kokku on õpitubasid viis ja mõni neist täitus eelregistreerimisel kohe.
Kodase sõnul oli kõige suurem huvi eestikeelsele aineõppele ülemineku arutelu vastu. «See jooksis väga ruttu täis, oli näha, et see huvitab inimesi väga ja selle koha pealt on tõesti vajadus,» arvas ta.
Tänaseid töötubasid juhendavad nii kooli oma õpetajad kui ka partnerid väljastpoolt. Näiteks muuseumitundide edukast korraldamisest tulevad rääkima just Eesti Rahva Muuseumi töötajad, kes toovad näiteid, kuidas muuseumikülastust ainekavaga siduda.
Koolid teevad ka ettekandeid sellest, mis nende arvates võiks teistelegi huvi ja mõtteainet pakkuda.
Mis on need vene lütseumi enda head kogemused, mida teistega jagada?
«Meil on neid kogemusi päris palju ja kui me mõtlesime, milline ettekanne võiks meie kooli poolt olla, arvasime, et võiksime rääkida õpilaste uurimise loovtöödest,» tõi Kodas välja. «Need kogemused ulatuvad meil aastasse 2000 ja isegi kaugemale.» Näited õpilaste loovtöödest on pandud välja ka näitusele.
Heade kogemuste päev
• Teist aastat korraldatav õppepäev vene õppekeelega koolide õpetajatele ja juhtkonnale.
• Eelmisel aastal korraldas üritust Pärnu vene gümnaasium, sel korral võttis teatepulga Tartu vene lütseum.
• Tänavu on teemadeks lõimitud aine- ja keeleõpe, eestikeelne aineõpe, kujundav hindamine, lapsevanemate aktiivne kaasamine ja muuseumiõpe.