Päevatoimetaja:
Henn Uuetoa
(+372) 7390300

Bussijaama mahtumine nõuab veel uurimist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tartu bussijaam.
Tartu bussijaam. Foto: Margus Ansu / Postimees

Kolmapäevani on avalikul väljapanekul bussijaama planeering ja igaüks saab esitada ettepanekuid, kuid fookuses võiks olla bussijaama äramahtumine ja mõnusa kulgemise võimalus ümber keskuse, leidis linnaametnik Indrek Ranniku.

Planeeringu arutelu märtsi lõpul kujunes rahvarohkeks ja hoogsaks, sellel osales üle saja inimese, kelle sõnavõtud jätkusid õhtutundideni. Juba on laekunud ka esimesed kirjalikud ettepanekud, mille kohta asuvad linnavõimud ja planeerijad seisukohti kujundama.

Tartu planeeringuteenistuse juhataja Indrek Ranniku rääkis, et arutelu on küll heli- ja videosalvestisena talletatud, kuid edasises asjaajamises lähevad arvesse kirjalikud ettepanekud. Viimane aeg neid esitada on selle nädala kolmapäev.

Kitsas on

Ranniku ütles, et tema meelest tuleks tagaplaanile jätta kohaliku mõjuga ja väiksemad küsimused ning keskenduda nendele, millel on ülelinnaline tähtsus.

Üks selline on tema sõnul, kas bussijaam mahub uuenevasse Taskusse ära. Ja teine, kas bussijaamast ja kaubanduskeskuse laiendusest tulenevalt saab mõnusalt kulgeda liikumissuundadel, mis ei läbi kaubanduskeskust. «Mille kohta mina väidan, et ega ikka ei saa. Peab hakkama nurgataguseid mööda minema. Ja need on kaks ülelinnalise tähtsusega küsimust,» lausus ta.

Arutelul võeti ka nendel teemadel palju sõna ja üks järeldusi oli Ranniku sõnul, et bussijaam mahub ära siis, kui ootesaali laiendada praeguste Rimi ruumide arvelt.

«Võib püstida ka postulaadi, et linnavõim ei saaks praegu veel planeeringut kehtestada,» arvas Ranniku. «Kui tuleb seisukohtade võtmine, siis seisukoht peab ilmselt olema: veel mitmekülgselt analüüsida, kas bussijaam sinna ära mahub. Esitada variandid ja ekspertiisid. See peaks saama raskuspunktiks. Piltlikult on meil praegu korter, paigutame selles ümber mööblit, aga ega korterit me suuremaks teha ei saa.»

Tähelepanu keskendamine vitriinidele ja muule pudi-padile ei ole tema meelest asjakohane ja ei ole ka mõtet ikka ja jälle jutuks võtta bussijaama kolimist Statoili krundile, mis küll kuulub linnale, aga mille hoonestusõigus on loovutatud veel aastateks.

Soola tänava küsimus

Kuigi paljudes sõnavõttudes on soovitud bussijaama ootesaali jätmist Soola tänava äärde, on see arendaja huvidega väidetavalt nii suures vastuolus, et tõmbaks kogu arendusele piduri.

Tasku keskuse juhataja Eveli Opmann lausus, et sisuliselt on see praeguse olukorra säilitamine, millega on aga rahulolematus suur. Bussijaama laiendamine muutuks võimatuks ja Op-manni sõnul on praktika näidanud, et inimesed pigem ei lähe teise korruse kohvikusse bussi ootama.

Opmann ütles, et avalik arutelu läks väga hästi ja ettevõtjad on väga rõõmsad suure huvi üle. Tema sõnul jäi nende poolt vaadatuna üles kaks teemat, millega on küll tegeldud, aga tuleks edasi tegeleda. Üks on Soola tänava ja teine jõeääre atraktiivsemaks muutmine.

Ka Indrek Ranniku märkis vajadust jõekaldaga põhjalikumalt tegeleda.

Tagasi üles