Paarikümne silmapaari pilgu all ja lõõtspillihelide saatel sai möödunud reedel nurgakivi Sõpruse silla uus paadisadam. Kuigi lepingu järgi peaks sadam valmima aasta lõpuks, võivad tööd lõppeda juba sügiseks.
Paadisadama ehitus on graafikust ees
Sadamaehituse töödejuht Erkki Õun ütles, et praeguseks on sadamahoone karp koos, kai ehitus poole peal, kaldakindlustuse kivimadratsid paigaldatud ja trassitööd tehtud.
«Tööst on umbes kuuskümmend protsenti valmis ja keerulisem osa ehk veetööd tehtud,» lausus Õun. Laias laastus ongi jäänud veel teed ja trassid ning sadamahoone siseviimistlus.
Tartu abilinnapea Raimond Tamm märkis nurgakivi panekul, et uue sadama ehitusega on kirjutatud mõned read ka Eesti ehitusajalukku.
«Kui tavaliselt käib asi ikka nii, et kõigepealt on nurgakivi panek ja siis kunagi tuleb sarikapidu, siis selle sadama puhul on sarikapidu juba seljataga,» lausus Tamm ning täitis koos ehitusfirma Nordeconi juhatuse liikme Erkki Suuroruga nurgakivi vutlari.
Muu hulgas pandi silindrisse linnavalitsuse sadamaehituse väljatrükitud otsus, sadama projekt ning kohalik ajaleht. Samuti läks vutlarisse Räpina sadama flaier ning Erkki Suuroru randmelt võetud käekell.
Tamm nimetas uue paadisadama ehitust pöördeliseks. «Emajõel ja selle ääres toimuv tegevus on aastatega järjest hoogustunud ning meil on palju uusi paadiomanikke. Seetõttu on uus sadam paadiomanike poolt väga oodatud,» lausus ta.
Sõpruse paadisadam tuleb Sõpruse silla lähedusse, Rebase 18 kinnistule. Sadamasse ehitatakse statsionaarne kai ja sadamahoone, paigaldatakse ujuvkai, rajatakse paatide hoiuplats, juurdepääsuteed ja parkla ning korrastatakse Emajõe kallasrada sadama territooriumi ulatuses. Ühtlasi luuakse valmidus paaditankla rajamiseks.
Tamme sõnul on linn alustanud ettevalmistusi ka sadama haldaja leidmiseks. «Arutasime konkursi üldtingimusi, kuid midagi lõplikku veel ei ole. Operaatori leidmine peab toimuma sellises tempos, et sügiseks oleks ta olemas,» lausus ta ning kinnitas, et üksikuid huvilisi juba on.
Samuti on huvilisi tekkinud sadama juurde kavandatud tanklakrundile.
«Kuna tekkisid konkreetsed huvilised, kes sooviks sinna juurde ka väikest paaditarvikute müügipunkti, algatasime volikogus uue detailplaneeringu. Kui planeering saab kehtestatud, läheb see samamoodi konkursile,» selgitas Tamm.
Sadama ehituse maksumus koos kaasnevate töödega on 1 689 779 eurot, millest toetusena saadakse 1 371 779 eurot ning Tartu panustab 318 020 eurot.