Lääneringil jätkuvad muutused

Vilja Kohler
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tõrvandi liiklussõlme eskiis.
Tõrvandi liiklussõlme eskiis. Foto: Allikas: maanteeamet

Tartu piiri taga Võrru viival maanteel algab suvel Tõrvandi ja Lennuvälja liiklussõlme ehitus. Autojuhtidel tuleb sel kolmekilomeetrisel lõigul tähelepanelikult sõita tükk aega, töö valmib tuleval aastal.

«Raske aeg ootab ees,» ütles Ülenurme vallavanem Aivar Aleksejev suure teetöö kohta, mis puudutab paljusid vallaelanikke. «Aga see aeg tuleb lihtsalt üle elada, nagu elasime üle Postimaja liiklussõlme ehituse, mis tegi meie elu ikka palju mugavamaks.»

Raske aeg tähendab maanteeameti tellimusel töösse minevat Tartu läänepoolse ümbersõidu viiendat ehitusala ehk suurt ümberehitust Tartu-Võru maanteel kolmekilomeetrisel teelõigul linna piiri tagant Tõrvandi ristmikult Lennuvälja ristmikuni.

Tuleb ümber harjuda

«Sel lõigul tehakse mõlemasse suunda kaks sõidurada ning ehitatakse Tõrvandi ja Lennuvälja ristmik kahetasandiliseks liiklussõlmeks,» selgitas maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal.

Tõrvandi liiklussõlme ehitatakse kaks viadukti, põhimaanteele ja Tartu-Petseri raudteele. Tartust Võru ja Põlva poole sõidetakse põhimaanteed pidi otse üle maanteeviadukti, Tõrvandi ja Ülenurme vahel käib liiklus maantee- ja raudteeviadukti alt.

Ka tulevikus saab Tartust tulev autojuht parempöördega Tõrvandisse, kuid Tõrvandist linna sõitmiseks pole enam või­malik teha vasakpööret põhimaanteele, Tõrvandi rahval tuleb hakata linna sõitma Rehepapi tee või Ülenurme kaudu.

Väikestele ja suurtele jalakäijatele ehitatakse Tõrvandist Ülenurmele viiva tee parempoolsesse külge kõnnitee. Janar Taal lisas, et tulevikus jäävad Tõrvandi-Ülenurme ja ka Lennuvälja liiklussõlme juures olevad nn kogujateed linna tüüpi teedeks, kus lubatud suurim sõidukiirus on 50 kilomeetrit tunnis.

Lennuvälja liiklussõlmes saavad autojuhid teha nii vasak- kui parempöördeid, kuid sealgi tuleb tähelepanelik olla. Näiteks peab arvestama, et lennuvälja poolt tulles võib küll teha parempöörde põhimaanteele Võru poole sõitmiseks, aga Tartusse minekuks on vaja sõita uut teed pidi viadukti alt läbi ja teha siis ristmikul pööre vasakule, põhimaanteele.

«Olgem ausad, uued liiklussõlmed löövad elu alguses ikka üsna sassi,» märkis vallavanem. «Võru poolt tulijad ei tohi siis enam unustada, et saavad Tõrvandisse pöörata ainult Len­nu­välja, mitte aga enam Tõrvandi liiklussõlmes. Muus peaks aga Tõrvandi inimeste elu küll mugavamaks minema.»

Vald on asjaga kursis

Aleksejev lisas, et kuigi maanteeamet on seekord suurtest teetöödest avalikkusele veel vähe teavet jaganud, kaasati vald liiklussõlmede projekteerimisse kohe algusest peale.

«Müts maha maanteeameti ees,» kiitis vallavanem. «Jah, keerulisi kohti on, inimesed peavad harjumusi muutma ning meil tuleb bussiliinid ümber mängida, kuid arvan, et kokkuvõttes pole elanikel muutuste vastu midagi.»

Praegu lõpetab Leedu firma UAB Kelprojektas Tartu läänepoolse ümbersõidu viienda ehitusala projekteerimist. Maan­teeamet tahab seal tööd alustada juunis-juulis, kõik peaks valmis saama tuleval aastal. Tööde eeldatav hind on 10 miljonit eurot, millest osa tuleb Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist ja osa Eesti riigilt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles