Tartu Veevärgi sajuveetoru ehitus sulgeb umbes kaheks kuuks liikluse suuremal osal Kroonuaia tänavast ning sunnib muutma Laia tänava ajutiselt kahesuunaliseks.
Torutöö sulgeb suveks Kroonuaia tänava
Tartu linnavalitsuse liikluskorraldusteenistuse peaspetsialist Toomas Henno ütles eile, et Kroonuaia tänava kinnipaneku hetk pole päris klaar, kuid ilmselt muutub liiklusskeem tuleval laupäeval. Sel juhul saab Tartu Veevärgi tellimust täitev OÜ Trassid Kroonuaia tänavas kaevama hakata pühapäeval.
Lisaks hulga ajutiste liiklusmärkide paigaldusele tuleb põhjalikult ringi teha Vabaduse puiestee ja Laia tänava ristmiku foorisüsteem.
Toomas Henno sõnul ei piisa ainult sealsete fooride ümberprogrammeerimisest. Seniseid foore peab ringi tõstma ja ehk ka uusi lisama, nentis Henno.
Kaob osa bussipeatusi
Üks suuremaid muudatusi autojuhtidele on parkimise piiramine Laia tänava servas. Et ülemises otsas on Lai tänav laiem, saab tõenäoliselt lubada parkimist Jakobi ja Kloostri tänava vahel, kuid Jaani tänavast allpool kindlasti mitte, märkis Henno.
Supilinnast ei saa torustiku rajamise ajal välja Herne tänava kaudu. Väljasõit on aga endiselt vaba Tähtvere tänavalt ning kas Oa või Emajõe tänavalt.
Bussiga 6, 8 ja 16 sõitjad jäävad ajutiselt ilma Laia tänava silla otsa taga paiknevast Palmihoone peatusest, asenduspeatus tuleb Vabaduse puiestee veerde Emajõe kooli vastu. Järgmine ajutine peatus tuleb Laiale tänavale Kloostri tänava lähedale.
Buss number 16, mis praegu sõidab Kroonuaia tänava kaudu Herne tänavale ja sealt Tähtverre, hakkab liikuma Tähtverre läbi Laia, Jakobi ja Tähtvere tänava, tehes peatusi Marja ja Piiri tänava lähedal.
Annelinnast tulev buss 16a ei sõida enam üle Kroonuaia silla, vaid üle Laia tänava silla, tehes ajutise peatuse Vene tänaval ning Laial tänaval botaanikaaia värava ees.
Pritsimist jääb vähemaks
Kroonuaia tänava alla sajuveetorustiku panekuks ning uue asfaltkatte laotamiseks kulutab Tartu Veevärk 3,8 miljonit krooni.
Tartu Veevärgi juhi Toomas Kapi jutu järgi võidavad torutööst otseselt jalakäijad, kes juhtuvad suurema saju ajal mööda trotuaari liikuma. Kuna Kroonuaia tänaval suureneb restkaevude hulk, pääseb vesi kiiremini äravoolutorru ja väheneb täispritsimise oht.
Kapi sõnul soostus Tartu Veevärk võtma enda kanda Kroonuaia tänava ligi 600-meetrise Emajõe-Jakobi lõigu kogu asfaltimiskulu, sest nii risti kui pikuti kaevatakse üles suur osa vanast teekattest.
Vastukaubana vabastas linn ettevõtte täielikult tänavasulgemismaksust ning võttis enda kanda 30 000-kroonise liikluse ümberkorralduse kulu.
Võru tänava sõidutee läheb remonti juuni lõpus
Võru tänava sõidutee saab Teguri-Aardla lõigus uue asfaltkatte ilmselt juuni viimasel nädalal, liikluse hõrenemist oodates ehitab KPK Teedeehitus seni uusi kergliiklusteid.
Tartu linnavalitsuse teedeteenistuse peaspetsialist Siim Mitt kinnitas, et ehitustööd Võru tänaval kulgevad plaanitult. Juuni lõpuks peaks olema korras 650-meetrise Teguri-Aardla lõigu sõidutee osa ning sõiduteed palistavad kergliiklusteed juuli lõpuks.
«Sõidutee vana asfaldi ülesfreesimine algab eeldatavasti pärast jaanipäeva, kui koolide lõpetamised ja muu selline on möödas ning liiklusvoog mõnevõrra tagasihoidlikum,» rääkis Mitt. Ta lisas, et KPK Teedeehitus ei piirdu ainult asfaltkatte vahetusega, vaid peab sajuvee äravoolu tagamiseks kohati ka tänavapinda langetama.
Suuremaist selle aasta tee-ehituse riigihankeist on linnavalitsusel veel pooleli Ilmatsalu tänava Vitamiini-Ravila lõigu ümberehituse hange. Selle võitja selgub eeldatavasti jaanipäevaks. Ligi 800-meetrise tänavaosa ligikaudsetki maksumust ei tahtnud Mitt ennustada, kuid tõdes, et jutt tuleb mõnest miljonist kroonist.
Ehitamiseks läheb Ilmatsalu tänaval ilmselt juuli keskel, augusti lõpuks peaks olema maas vastne asfaltkate ning ühte sõidutee serva rajatud kõnnitee, lisas peaspetsialist Siim Mitt. (TPM)