Miks ei ole sel nädalal linnavolikogu päevakorras linna põhimääruse muutmise arutelu? Kaalumisel on muu hulgas fraktsiooni moodustamise piiri alandamine viielt volikogu liikmelt kolmele, mis annaks Tartu volikokku pääsenud valimisliitudele võimaluse moodustada oma fraktsioon.
Miks ei saa valimisliidud Tartu volikogus oma fraktsiooni?
Aadu Must,
Tartu linnavolikogu esimees:
Põhimääruskomisjonis oli üks eelnõu Gea Kangilaski allkirjaga, hiljem tekkis nööbi külge veel ka pintsak. Parandusettepanekud reformisid linna veel neli korda rohkem kui väike fraktsioonide punkt. Neist üks osa sisaldas suurt ja võimast kogu kontrollsüsteemi reformi, linn nn auditikomitee moodustamist.
Arvamused saime kätte. Arutasime fraktsioonides. Palusime ka linnavalitsuse ametlikku seisukohta. Küsimärke oli seal ikka hästi mitu.
Volikogu eestseisuse koosolekul osales ka revisjonikomisjoni esimees Ants Kask, keda ka väga erutas kontrollsüsteem ja revisjonikomisjoni saatus. Kuna oli kuus-seitse küsimärki, võttis eestseisus konsensuslikult vastu otsuse võtta aeg maha.
Mis on need peamised küsimused?
Kas me räägime linna terviklikust, kõike haaravast kontrollsüsteemist, mida võime nimetada auditikomiteeks, mis pidi ühendama nii sisekontrolli kui revisjonikomisjoni ülesanded? See eeldab suuremat professionaalsust, kui nähtavasti on praegusel revisjonikomisjonil, kellel ei ole ju ... volikogu valimisel ei ole ju nõuet, et inimesel peavad olema audiitoripaberid. Aga lühidalt: milline on ülesannete jaotumise täpne skeem.
Kuid mis saab «nööbist»?
Ma ei ole siin asjaga lõpuni kursis ega ürita ühegi fraktsiooni kohta öelda, et tema kindlasti otsustab nii. Kuni teema ei ole lukku pandud – arutame.