Plastkaardipakk kaob rahakotist visalt

Martin Pau
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mõnel inimesel on kogunenud sooduskaarte juba nii palju, et need ei mahu enam hästi rahakotti. Mitmed kaupmehed on hakanud seda probleemi lahendama ID-kaardi põhiste soodustuste pakkumisega.
Mõnel inimesel on kogunenud sooduskaarte juba nii palju, et need ei mahu enam hästi rahakotti. Mitmed kaupmehed on hakanud seda probleemi lahendama ID-kaardi põhiste soodustuste pakkumisega. Foto: Margus Ansu

Kaupmehi, kelle kassas saab toodete-teenuste pealt soodustust ID-kaarti pruukides, tuleb tasapisi juurde, kuid Eesti suurimad poeketid ei kiirusta oma firma logoga magnetkaartidega hüvasti jätma.

Kütusefirma Olerex läks ID-kaardi põhisele nn lojaalsusprogrammile üle 2013. aasta mais, hakates järk-järgult asendama 1996. aastast alates jagatud kliendikaarte. Olerexi turundusjuhi Liina Kivimägi sõnul toetas muudatuse otsust klientide rahulolematus: kõiksuguseid kliendikaarte on palju ja just see, mida parajasti tarvis, on pahatihti jäänud koju või autosse.

«Tehnilisest küljest oli tegemist pigem väikesemahulise projektiga,» iseloomustas Kivimägi ID-kaardile üleminekut. «Suurim investeering oli ID-kaardi lugejate soetamine. Kliendid võtsid uuenduse väga hästi vastu ja rõõmustasid, et rahakoti vahel jääb üks kaart vähemaks.»

Kahetseda pole põhjust

Kivimägi sõnul läheneb Olerexi ID-klientide arv jõudsalt sajale tuhandele. Esialgu pruugib Olerexi firmakaarti, mis on samal ajal kasutuses, suuremgi hulk kundesid, kuid proportsioon muutub üha ID-kaardi kasuks.

«Meie kogemuse põhjal oli tegemist ainuõige otsusega,» kinnitas Kivimägi. «Süsteem on kergesti hallatav ja võimalusterohke ning kaart on igal inimesel juba olemas, vaja on see vaid paari näpuliigitusega Olerexi kodulehel või tanklas registreerida.»

Eestis üheksat kauplust pidav Prisma Peremarket juurutas ID-kaardi põhise Prisma konto, mille vahendusel pakub klientidele hinnavõitu, 2012. aasta detsembris. 2009. aasta kevadeni kehtis Prismades koostöös tarbijate ühistuga Säästukaart. Pärast seda Prismal kolm ja pool aastat sooduskaarti polnudki.

Prisma turundusdirektori Silver Säga kinnitusel võtsid kliendid uue soodussüsteemi väga hästi vastu, praeguseks on sellega liitunud 150 000 inimest.

«Küsimus on ju klientide elu lihtsustamises,» sedastas Säga. «ID-kaart on igaühel rahakoti vahel, milleks toota üht kaarti juurde? Kaart on ju lihtsalt vahend kliendi kontole mingite andmete registreerimiseks. Kas kasutada spetsiaalset plastkaarti või ID-kaarti, pole vahet.»

Säga arvates ei mängi klientide hoidmisel põhirolli see, kas ühe või teise kaupmehe logo talle igal rahakoti avamisel vastu vaatab, vaid ikkagi pakutavate soodustuste sisu.

«Oluline on, kas inimene tajub, et ta saab meie programmiga kasu,» märkis Säga. Tema sõnul ei kaalu Prisma kindlasti ID-kontode kaotamist. Samas tunnistab Säga, et tulevikus võib Prisma luua siiski lisaks mingi oma plastkaardi.

«On inimesi, kelle ID-kaart on pidevalt arvutis ning on avaldatud soovi eraldi kaarti saada,» tõi Säga näite.

Topeltsüsteem kliendikaardi ja ID-kaardiga kehtibki näiteks Bauhofis. Soodustuskonto avanud kliendile antakse Bauhofis küll kliendikaart, kuid seda ei pruugi kaasas kanda ning ID-kaardi abil võivad soodusoste teha ka kaardiomaniku pereliikmed.

Kliendikaarti läheb Bauhofi klientidel tarvis juhul, kui nad soovivad saada soodustusi arvukate Bauhofi partnerfirmade juures.

Partnerkaart igal teisel

Tallinna Kaubamaja on andnud välja üle 580 000 magnetribaga Partnerkaardi. Peale Tallinna ja Tartu kaubamaja saab sellega soodustusi Selverites, ABC Kinga, SHU ning I.L.U kauplustes, aga ka Viking Motorsis ja Kia Motorsis.

Lisaks on Tallinna Kaubamaja jõudnud koostöös LHV pangaga välja anda juba ligi 10 000 Partner- pangakaarti, mis lubab Partnerkaardist veelgi suuremaid soodustusi kaupmeeste juures, toimides ühtlasi deebet- ja krediitkaardina.

«Üks põhjustest, miks me pole muutnud Partnerkaarti ID-kaardi põhiseks, on ID-kaardi tehniliste võimaluste piiratus,» ütles Tallinna Kaubamaja Partnerkaadi arendusjuht Rene Paats.

Paats selgitas, et Partnerkaarti ja Partner-pangakaarti saab lisaks Tallinna Kaubamaja grupi ettevõtetele kasutada veel ligi 200 koostööpartneri juures üle Eesti.

Kassasüsteemide erinevate tehniliste omaduste tõttu on vaja kasutada magnetriba, mis ID-kaardil puudub.

«Mujalt maailmast saab tuua näiteid, kus kliendikaardid ja pangakaardid on liikunud hoopis mobiilirakendustesse,» märkis Rene Paats. «Ilmselt liigub ka Partnerkaart selles suunas.»

Tarbijaühistud kõhklevad

Maksimarketeid, Konsu­meid ning A ja O kauplusi pidavate ETK Grupi kaupluste klientidele on üle Eesti välja antud 460 000 Säästukaarti ning ligi 50 000 Säästukaart Plussi.

Tartu tarbijate kooperatiivi turundusdirektor Kaire Krevald ütles, et ETK Grupp tegutseb selle nimel, et pakkuda klientidele, kes ei sooviks magnetkaarte kaasas kanda, võimalust end lojaalse kliendina tuvastada.

«Meie lojaalsed kliendid on Säästukaardi väga hästi omaks võtnud,» märkis Krevald samas.

«Turult saadud tagasiside ei kinnita aga sama ID-põhiste kliendikaartide kohta, mida on aldis kliendikaardina kasutama vaid osa klientidest. Seetõttu ei ole otstarbekas vanalt healt plastilt ID-kaardile üle minna,» lisas ta.

ID-teenindajaid

• ID-kaardi alusel võimaldavad Tartus klientidele soodustusi näiteks Apollo, Bauhof, Chicco, Forum Cinemas, Ilves-Extra, Liann Lõngad, Olerex, Prisma, Rahva Raamat, XS Mänguasjad.

Allikad: kaupmehed

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles