Automen lõpetab linnaliinidel

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eile keskpäeval sõitsid kaubamaja juurest peatusest välja Automeni ekspressbussid, kus istus sees paar-kolm inimest, väljujaid-sisenejaid oli mõni üksik.
Eile keskpäeval sõitsid kaubamaja juurest peatusest välja Automeni ekspressbussid, kus istus sees paar-kolm inimest, väljujaid-sisenejaid oli mõni üksik. Foto: Margus Ansu

Automen lõpetab augustist Tartu ekspressliinidel sõitmise, jaanipäevast lähevad 31. ja 32. liini bussid hõredale graafikule, kuid jäävad seaduse sunnil veel sõitma.


Automeni juhi ülesandeid täitev Valter Keis ütles, et kuuldused Automeni lõpetamisest vastavad tõele. See tähendab, et bussid nr 31, 32 ja 33 kaovad augustist lõplikult.

Praegu on võetud siht, et 31. ja 32. liini bussid teeksid viimased sõidud senise graafiku alusel 22. juunil ja täielik lõpetamine tuleks 23. augustist.

Kaua kaalutud otsus

Keis ütles, et sellised kuupäevad tulenevad etteteatamise kohustusest – liini sulgemisest peab teatama vähemalt kolm kuud ette. Praegu veel ei ole teada, mismoodi bussid nr 31 ja 32 südasuvel sõitma jäävad. Graafiku muudatus on lubatud ja sellena läheks arvesse ka see, kui buss teeb liinil ühe sõidu nädalas.

Keis rääkis, et otsust venitati olude paranemise ootuses pikalt, sest sellised otsused on rasked langetada, koguti argumente ning vaeti plusse ja miinuseid.

«Sulgemise põhjus on madal piletitulu, need liinid ei ole isetasuvad,» rääkis Keis. «Lootuses, et kevadel on tulu tummisem, lükkasime otsust edasi. Põhjust loota hüppelist tulude kasvu ei ole. See oli sotsiaalne vastutulek ettevõtte poolt. Kõige piinlikum on ja kõige suurem kahjutunne on, et teeme ikkagi liiga neile, kes on olnud pidevad kliendid.»

Kommenteerides spekulatsioone, et sõitjaid ja ühtlasi tulu kärpis graafikute hõrendamine ja katsetused marsruutidega, ütles Keis, et graafiku hõrendamine oli tagajärg.

«Kui sõita ei ole vaja, siis lõbu pärast ei sõideta,» rääkis ta. «Küsimus ei ole napilt toime tulemises. Kulud jäävad tuludele alla päris palju, vahe on aastas üle miljoni krooni. Piletitulu on langemas, kütuse hind jälle kasvanud.»

Automeniga seotud inimesed märkisid, et sõitjaid on kadunud autostumise tõttu, aga neid on kaotatud ka linna bussiliinidele.

37 jätkab

Kommertsliin 37 jätkab, sest on Keisi kinnitusel hästi omaks võetud, reisijate hulk on kasvanud ja Ülenurme vald maksab ka väikest toetust.

Automen firmana jätkab. Võimalus on sõita väiksemaid maakonnaliine ja õhtuti linnaliine. «Eks vaatame ka lahtiste silmadega ringi ja jälgime klientide vajadusi. Ei saa välistada, et mingil hetkel hakkame uuesti kommertsliine sõitma,» rääkis Keis.

Muudatused toovad kaasa ka koondamisi, koondatavaid tuleb vähem kui kümme.
Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak märkis, et sellist otsust oli karta, kuid linn lootis, et Automen jätkab senikaua, kuni kestab GoBusi praegune leping Tartu linnaliinidel. Automen on GoBusi tütarfirma.

Eile lõuna ajal sõitsid kaubamaja juurest peatusest välja Automeni bussid, kus istus sees paar-kolm inimest, väljujaid või peale minejaid oli mõni üksik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles