T, 7.02.2023
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Laia tänava otsa tuleb sebra

Jüri Saar
, reporter
Laia tänava otsa tuleb sebra
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Laia ja Jakobi tänava ristmikku ootab suvel ümberehitus, sest praegu on Laia tänava ületamine jalakäijaile keerukas.
Laia ja Jakobi tänava ristmikku ootab suvel ümberehitus, sest praegu on Laia tänava ületamine jalakäijaile keerukas. Foto: Kristjan Teedema

Jalakäijais kimbatust tekitavale Laia-Jakobi ristmikule valmivad suvel ohutussaared ja ülekäigurada. See on turvalisuse suurendamisel vahevariant, kuniks linn jõuab ringristmiku ehituseni.

Ristmikule on projekteeritud Laia tänava harule liiklussaar ja Jakobi tänava harule linnast väljuvale suunale eraldussaar. Üle Laia tänava tuleb jalakäijate ülekäigukoht.

«Kui Vabaduse sild tehti ja Lai tänav muutus kahesuunaliseks, olid suured rahvarahutused, kuidas kõik on kohutavalt ohtlik, keegi ei saa üle tee, kooli peab kinni panema, sest lapsed ei saa kooli,» põhjendas ümberehituse vajadust linnamajanduse osakonna asejuhataja Andres Pool. «Rahvas nõudis, et sinna peab ikka saama teha ülekäiguraja. Aga me ei saa lihtsalt sebrat värvida, sest seal tuleb mängu ohutuse teema.»

Mälu järgi sõitjad

Pool nentis, et mõnigi juht sõidab sellel ristmikul ikka veel ammuse liikluskorralduse järgi ja lõikab kurvi sirgeks. Seda sai teha siis, kui Lai tänav oli ühesuunaline.

«Selle tõttu on vahesaared ja liiklusohutussaar sinna kavandatud,» rääkis Pool. «Et kui teed ületav jalakäija on saare peal, siis ei saa auto talle otsa sõita. Ja neile, kes tahaksid kurvi lõigata, on teine saar vahele pandud. Siis peab meelde tuletama, et elu on kümme aastat edasi arenenud ja enam ei saa sealt otse murda.»

Tartu linnavalitsus kuulutas sel nädalal ristmiku ümberehituse hanke võitjaks firma Trefi, töö läheb maksma 31 676 eurot. Linnavalitsus nimetab töö võimalikuks algusajaks aprilli-mai, lõpptähtajaks 10. augusti, kuid märgib, et algus sõltub ehitajast ja ilmast.

«Arvan, et see on paari nädalaga tehtav, aga seda ei alustatagi enne suurt suve, kui liikluses on rahulikum aeg. Töömaht ei ole suur ja kindlasti ei võta see poolt aastat, nagu hankest võiks järeldada,» sõnas Pool. «Me püüame praegu hankeid võimalikult palju ära teha, et nii palju kui võimalik oleks töö ette organiseeritud. Siis saavad töövõtjad pikemalt valmistuda ja loodame nii ka natuke paremate hindade peale.»

Ristmikul muutuvad saarekeste lisamise tõttu pöörderaadiused. See tingib äärekivide uuesti ladumise ja ka ristmiku uuesti asfaltimise, mis ongi kõige suurem kulu.

Jooniselt nähtub, et uue liikluskorralduse järgi läheb kaotsi mõni senine parkimiskoht.

Ringristmik tulevikus

Selle ristmiku kohta on kõneks olnud ka ringristmiku ehitamine, kuid see on praegu kõrvale jäetud.

«See oleks eeldanud Toomemäele sisse kaevamist, sest teisel pool on majad ees. Selline ümberehitus oleks läinud tõsisemaks. Need saarekesed peaksid autod juhtima õigetesse kohtadesse ja mõnel võtab ka kiirust maha,» rääkis Pool. «Kesklinna üldplaneering näitab tulevikus sellesse kohta ringliiklust, aga praegu ei ole see nii esmane vajadus. See ajutine lahendus võib kesta aastaid.»

Krooksu pubi juures asuvat viie tee risti ei ole plaanis lähiajal ümber ehitada.

Märksõnad
Tagasi üles