Lastekeskuse kolimine muudab bussigraafikut

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu linnaliini buss.
Tartu linnaliini buss. Foto: Sille Annuk / Postimees

Linnavalitsus laseb Eerikale kolinud kesklinna lastekeskuse tõttu panna bussiliinile nr 7 tipptundide ajaks ühe lisabussi ning teeb Viljandi maantee algusesse juurde uue peatuse.

Seni sõitis kesklinnast tulev seitsmenda liini buss Viljandi ringteelt edasi Lõunakeskuse poole, aga alates 3. märtsist keerab buss mööda Viljandi maanteed välja ning teeb lastekeskuse juures lisapeatuse.

Sebe Tartu osakonna linnaliikluse juhi Üllar Kaljuste sõnul tuleb uus bussipeatus maantee äärde, kus on ka maakonnaliinide Eerika peatus, mitte vahetult lastekeskuse kõrval parklas.

«Kunagi oli seal maaülikooli õppehoone ja siis pidid ka bussid peatuma õppehoone parklas, aga sellest ei tulnud midagi välja. Parkla oli kogu aeg autosid täis ja bussijuhid ei olnud sellega rahul. Nüüd saigi tehtud nii, et peatus on maantee ääres,» selgitas Kaljuste.

Väljumisi rohkem

Lisaks uuele peatusele on uuest nädalast bussiliini graafikut ka tihendatud. Linnamajanduse osakonna ühistranspordi peaspetsialist Madis Oona ütles, et päeva jooksul on intervallid erinevad, kuid eelkõige tuleb väljumisaegu juurde tipptundi.

Praegu sõidab 7. liini buss hommikuti ja õhtuti umbes 20-minutilise intervalliga, tulevikus on intervall pisut alla 15 minuti. Seni oli hommikul kaheksast kümneni Eerika peatusest viis väljumist, edaspidi on neid aga seitse.

Oona sõnul ei ole tihedam graafik kasulik vaid lastekeskusesse lapsi toovatele lapsevanematele, vaid ka teistele 7. liini sõitjatele.

Lisakulu linnale

Üllar Kaljuste sõnul tuli Sebel tihedama graafiku tõttu panna käima tuttuus 12-meetrine normaalbuss, mis mahutab 80–90 inimest. Seitsmendat liini teenindavad ka üheksa meetri pikkused nn midibussid, mis mahutavad umbes 75 inimest.

Graafiku tihendamine ja liini pikendamine tähendab ka seda, et linna tellitud liinikilomeetrite hulk kasvab päevas umbes 170 kilomeetrit. Madis Oona sõnul lisandub märtsis umbes 3600 kilomeetrit ning see läheb maksma umbes 6300 eurot. Uus graafik jääb sellisena kehtima suveni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles