Üks võimalus, millest pole seni eriti räägitud, on panna Rail Baltic ristuma praeguste raudteetrassidega, et tekiks võimalus tõsta Venemaalt tulev kaup mõnes Eesti raudteelinnas ümber teise rööpmelaiusega vagunitele (või vagunid teisele rööpmelaiusele seada) ja see siis lääne poole edasi saata.
Tapa oleks arvatavasti kõige sobivam linn selliseks tegevuseks (nii olemasoleva taristu ja ajaloo pärast kui ka regionaalarengu toetamiseks), kuid siis peaks Rail Baltic kulgema Tartu kaudu. Paraku on konkurentsieelis selliseks tegevuseks kindlasti mõnel Leedu linnal (Vilniusel?) ja Venemaa enda sadamate arendus ei ennusta raudteevedude kasvu. Pigem on ka meie enda sadamad, nagu Muuga, elatunud ikka sellest, et kaubavood käivad teistpidi ja jõuavad Eestis võimalikult ruttu laevadele.
Sellest on juba küllalt põhjalikult kirjutatud, et kui lüüa kulud kokku Pärnu ja Tartu kaudu kulgevate trasside võrdluses, siis ei pruugi lõplik tasuvus tulla üldse Pärnu trassi kasuks.
Kahtlusi kummutavaid arvutusi avalikult tutvustatud ei ole. Samuti on üheselt selge, et Pärnu kaudu trassil on suurem keskkonnamõju.
Nagu Lauri Klein keskkonnaagentuurist on juba teada andnud, on see mõju praegustes hinnangutes vigaselt väheseks hinnatud.
Mõjude leevendamine ei tähenda aga midagi muud kui kallimat ehitust. Ja kui looduskahjusid tuleb hakata tagantjärele korvama, siis läheb ehitus päris kalliks. Karta on, et siis juba mitte Euroopa abi eest, vaid puhtalt Eesti maksumaksja raha eest.