P, 27.11.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Ekspressrongid alustasid Tallinna ja Tartu vahel kasvuga

Martin Pau
, reporter
Ekspressrongid alustasid Tallinna ja Tartu vahel kasvuga
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Rongiga sõidetakse sageli.
Rongiga sõidetakse sageli. Foto: Margus Ansu

Tartu ja Tallinna vahet sõitvates aeglasemates rongides vähenes reisijate arv eelmise aasta jaanuariga võrreldes 22,4 protsenti, ekspressrongides müüs Elron aga pileteid 18,9 protsendi võrra enam kui mullu Edelaraudtee.

Elroni müügi- ja arendusjuht Norbert Kaareste seostas reisijate arvu kukkumist aeglasemates rongides tõrgetega jaanuari alguse piletimüügi korralduses.

«Kõigile reisijaile me pileteid müüa ei saanud. Praeguseks on see probleem lahendatud,» kinnitas ta. «18,9-protsendine kasv ekspressliinil on hea tulemus. Eeldame, et aasta vältel kasvab sõitjate arv samas tempos väljumiste arvuga.»

Kaareste rõhutas siiski, et ühistranspordis ei saa teha järeldusi ja planeerida liiklust kõigest ühe kuu pikkuse perioodi järgi.

«Kuna uusi ronge järjest lisandub, kasvab ka sõitjate arv,» selgitas Kaareste. «Praegused andmed ei ole võrreldavad olukorraga, kus kõik plaanitud rongid on täies mahus liinil ning uuel tasemel teenus olnud kättesaadav pikka aega.»

Reisija on pigem rahul

Reede pärastlõunal Tartust Tapale sõitnud regulaarsed rongireisijad kinnitasid Tartu Postimehele, et laias plaanis pole rongidele ega teenindusele midagi ette heita.

«Vahepeal on olnud kaardimaksega jama, on olnud ajutisi leviprobleeme,» ütles Anet Aunapuu, kes on kasutanud Elroni teenust tänavu üle kümne korra. «Istuma on küll alati saanud.»

Sandra Krõlov märkis, et ukselähedastes kohtades on tamburi puudumise tõttu viluvõitu, eriti pakaseliste ilmadega. Madli Uprus nentis, et on pidanud ühe reisi Tartust Tapale tegema oma kotil istudes.

«Juba Tartust alates kipub reedeses rongis olema vaguni peale viis kuni seitse seisjat,» kõneles Uprus. «Reedene rong võiks olla pikem või võiks panna ühe rongi mingiks lähedaseks kellaajaks lisaks.»

Tänavu jaanuaris müüs Elron Tallinna-Tartu tavarongireisidele 15 148 piletit ja ekspressireisidele 26 018 piletit. Võrreldes 2013. aasta jaanuariga, mil reisirongiliiklust korraldas veel Edelaraudtee, müüs Elron selle aasta esimeses kuus tavarongides 4362 piletit vähem.

Piletimüük oli 2014. aasta jaanuaris veidi viletsam ka tavarongi- ja ekspressireiside summas: 41 166 piletit mulluse 41 385 pileti vastu. Tartu-Valga liini rongides müüs Elron jaanuaris 6939 piletit.

Keskmine täitumus Elroni kolmevagunilises 161 istekohaga rongis oli jaanuaris ligi 65,7 protsenti Tartu-Tallinna suunal ning 67,5 protsenti Tallinna-Tartu suunal. Norbert Kaareste sõnul loeb Elron heaks täitumuseks 70 protsenti.

Keskmisest suurem täitumus on seni olnud Tallinna suunal kell 7.40 ja 14.07 väljuvais rongides ning Tartu suunal kell 17.43 väljuvais rongides. Viimastes on olnud keskmiselt hõivatud lausa 90 protsenti kohtadest. Keskmisest suurem täitumus on eelkõige reedest pühapäevani.

«Planeerime järgmise (käesoleva – toim) nädala lõpust ka väga mitmel Tartu liinil väljumisel käiku panna kuuevagunilised rongid,» lisas Norbert Kaareste.

Sebe kaubamärgi all tegutsev osaühing Eesti Buss oma piletimüügiandmeid avaldama ei soostunud, kuid firma juhatuse liige Tõnu Ruusamäe nentis, et jaanuaris on bussisõitjate arv vähenenud nii Tallinna-Tartu, Tallinna-Pärnu, Tallinna-Narva kui ka Tallinna-Viljandi liinil.

«Bussidel, mille väljumine otseselt kattub rongide väljumisajaga, ning suundadel, kus on suurenenud rongide väljumiste arv, on mõju reisijate arvule tuntav,» tõdes Ruusamäe. «Põhimagistraalidel on keeruline konkureerida rongioperaatoriga, kes saab tänu ulatuslikule dotatsioonile piletihindu kunstlikult madalal hoida.»

Ruusamäe ennustusel jääb selle aasta lõpuks põhimagistraalidel bussireise veelgi vähemaks. Ta arvas aga, et kvaliteetsele bussiliiklusele jääb kindel koht tänu suuremale paindlikkusele, soodsamale sõiduplaanile ning võimalusele saada kesklinnast kesklinna.

Piletid alla omahinna

OÜ Arilix juhatuse esimees Toomas Hainla ütles, et Elroni rongid otseselt Arilixi liinivedusid ei mõjuta, sest valdavalt sõidab firma liinidel, mis raudteega ei rööpne.

«Võib-olla mõjutab meie reisijate arvu piraatvedu Tartu-Tallinna suunal, aga seda ei ole võimalik tuvastada,» lisas ta.

Hainla avaldas rahulolematust konkureerivate bussifirmade taktikaga müüa pileteid poolmuidu. «Alla omahinna sõites hakkab peagi kannatama teenuse kvaliteet,» hoiatas ta.

Muutused piletimüügis

• Tänavu jaanuaris müüs Elron Tartu-Tallinna liinil 41 166 rongipiletit: 15 148 tavarongi ja 26 018 ekspressrongi piletit.

• Mullu jaanuaris müüs Edelaraudtee Tartu-Tallinna liinil 41 385 rongipiletit: 19 510 tavarongi ja 21 875 ekspressrongi piletit.

Allikas: Elron

Märksõnad
Tagasi üles