Päevatoimetaja:
Emily Lieberg
+372 730 0138
Saada vihje

Alatskivi uus sild läks vett vedama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Alatskivil mullu novembri lõpus valminud jalakäijate sild kukkus laupäeval kokku.
Alatskivil mullu novembri lõpus valminud jalakäijate sild kukkus laupäeval kokku. Foto: Kristjan Teedema

Kaks ja pool kuud tagasi valmis Alatskivil uus maanteesild ning selle kõrval üle järve otsa viiv jalakäijate sild. Laupäeva õhtul vandus inimeste kätetöö aga veele alla, uus sild kukkus kokku. Miks see juhtus, uurivad asjatundjad.

Eile hommikul seisis Alatskivi uue maanteesilla veeres paar nukra näoga kohalikku inimest, kes sõnatult vaatasid vees vedelevaid jalakäijate silla rususid ja nende kõrvale kaldast kukkunud asfaldilahmakaid – jalgtee tükke.

«Kurb lugu,» ütles Alatskivi vallavanem Andu Tõrva. «Hea on vähemalt see, et inimesi sel ajal sillal polnud, kui see õnnetus juhtus.»

Päästjad kutsuti Alatskivile appi laupäeva õhtul paar minutit enne kella poolt kuut. Vesi oli läbi uuristanud muldkeha ja selle tagajärjel oli minema kantud suur hulk pinnast silla Kallaste poole jäävast otsast. Selle tõttu varises kokku jalakäijate silla ühe otsa betoonsammas ja osaliselt ka sillale viiv jalgtee.

Eksperdid uurivad

Et paisu tagant pääses korraga liikvele suur kogus vett, oli esialgu oht maantee alt läbi viivale truubile. Hiljem veevool aeglustus ja truup jõudis pealekohiseva vee läbi lasta. «Meie järves vesi tõusnud pole, sellepärast sild kokku ei kukkunud,» märkis Andu Tõrva. «Eks eksperdid selgitavad, miks selline asi juhtus.»

Eile ei olnud maanteeametil täpselt teada, miks sild kokku kukkus. «Meil on oletused, mis vajavad kontrollimist,» ütles maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal. «Visuaalse vaatluse põhjal saame öelda, et on toimunud vaiade nihkumine.» Selle põhjused võivad tema sõnul olla paisu ning silla projekteerimises ja/või ehitustöödes.

Maanteeamet tellib nüüd ekspertiisi, et selgitada vee paisust läbi tungimise ja silla kokkukukkumise põhjused. «Pärast ekspertiisi valmimist saab otsustada, kes rahastab silla taastamist ja millal sild taastatakse,» rääkis Janar Taal. Lepingu alusel tehtud tööde garantiiaeg on viis aastat alates objekti vastuvõtmisest.

Maanteeamet alustas 2011. aastal Meoma-Alatskivi teelõigu projekteerimist, see ületas ka maanteesilda. Alatskivile projekteeriti uus maanteesild ja pais koos jalgteesillaga. 2012. aasta sügiseks oli Alatskivi vana maateesilla olukord halvenenud piirini, kus lähemal aastal oli vaja teha valik ümberehituse ja koormuspiirangute kehtestamise vahel.

Alles valminud sild

Eelmisel kevadel otsustas maanteeamet Alatskivi maanteesilla ümber ehitada ja teha selle kõrvale jalakäijate silla.

Mullu 22. novembril vastu võetud Alatskivi jalakäijate sild maksis ligi 66 000 eurot, lisaks jalgtee muldkeha ehituse kulu.

Tagasi üles