Sügisel pinnatud tee lõhub esiklaase

Vilja Kohler
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõgeva maanteel Lähte ja Tabivere vahel sügisel pinnatud lõigul pühkis eile keskpäeval suur masin teelt lahtist killustikku. Ebaõnnestunud pindamist saab parandada alles kevadel.
Jõgeva maanteel Lähte ja Tabivere vahel sügisel pinnatud lõigul pühkis eile keskpäeval suur masin teelt lahtist killustikku. Ebaõnnestunud pindamist saab parandada alles kevadel. Foto: Margus Ansu

Pea iga päev pühib suur teehooldusmasin Jõgeva maanteel Lähte ja Tabivere vahel kokku lahtist killustikku, mis ebaõnnestunud pindamise tõttu sügisest saadik autoklaasidesse lendab. Vigade parandust tuleb sohvritel oodata kevadeni.

«Ühe esiklaasi olen oma autol lahtise killustiku pärast juba ära vahetanud,» ütles Tabivere vallavanem Kalmer Lain. «Aga uuel klaasil on jälle kolm täket, esimese sain kolmandal päeval pärast klaasivahetust.»

Vähe sellest: mullu septembri alguses pinnatud Lähte ja Tabivere vahelisel lõigul autorataste alt lendava killustiku pärast tuli välja vahetada ka Tabivere valla väikebussi esiklaas, täkkeid on saanud valla allasutuse ühe sõiduki esiklaas.

«Inimesed on sel lõigul päris palju kahju kannatanud,» märkis vallavanem. «Siin tegutseva firma Same juht helistas mulle ja rääkis, et neil on mitu Tartust tööl käivat inimest pidanud autol esiklaasi vahetama.»

Uus materjal

«Näeme, et sellelt lõigult tuleb pidevalt klaasikahjusid,» tõdes maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal. «Seal pindamistöö ebaõnnestus veidi. Killustik tuleb lahti, sest tööde tegija kasutas seda liiga palju ja nõrgalt kinnitunud killustik hakkas pindamiskihist eemalduma.»

Jõgeva maantee Lähte ja Tabivere vahelist lõiku pindas maanteeameti tellimusel riigihankel parima pakkumise teinud AS Eesti Teed. «Tegu oli keerulise pindamisega,» selgitas Taal. «Kasutasime Lõuna regioonis uut tehnoloogiat, kus pindamise sideaineks oli uudne bituumenemulsioon, millega on Eestis veel vähe kogemusi.»

Maanteeamet tahab välja selgitada, miks töö sel lõigu ebaõnnestus ja teha järeldused, et edaspidi nii ei juhtuks.

«Uudne bituumenemulsioon on pindamiseks hea materjal,» ütles Taal. «Bituumeniga tavapindamise järel on kiirus lõigul piiratud nädal aega, aga uue materjaliga pinnates võib kiirusepiirangu maha võtta 24 tundi pärast töö lõppu.»

Kannatanu maksab

Lähte ja Tabivere vahel on kiirus eelmise aasta sügisest piiratud 70 kilomeetrile tunnis. «Oleme kaalunud seal kiiruse tõstmist 90 kilomeetrile tunnis, aga ei saa seda teha, sest ikka on teel lahtist killustikku,» märkis Taal.

Ta lisas, et firmal Eesti Teed tuleb probleemset lõiku oma kulul harjata pea iga päev, tööpäevadel peab firma seda kindlasti tegema.

Kalmer Laini isikliku auto soojendusega esiklaasi vahetuse hüvitas kaskokindlustus, kuid Tabivere valla väikebussi klaasivahetus tuli kinni maksta omavalitsuse rahakotist. «Paljudel ei ole autol kaskot ja kahju jääb inimeste endi kanda,» ütles Lain.

Tabivere vald soovis pärast väikebussi klaasivahetust hüvitisenõude esitada, kuid selgus, et oldi hiljaks jäänud. «Hüvitist saab vaid siis, kui kahju kannataja teeb kohe pärast juhtunut läbi ametlikud protseduurid, alustades sellest, et kutsub politsei,» rääkis vallavanem. «Meil jäi see protseduur tegemata ja tagantjärele hüvitist ei maksta. Eks sama ole tavaliste inimestega, kes esimesel korral ei pruugi teada, kuidas käib ametlik asjaajamine. Kel kaskot ei ole, maksabki siis kõik ise kinni.»

Vallavanem sõidab probleemsel lõigul kiirushoidikuga 70 kilomeetrit tunnis. «Olen seal kõige aeglasem sõitja,» märkis ta. «Paljud juhid ei pea kiirusepiirangust kinni, ei hoita ka mõistlikku pikivahet.»

Janar Taal ütles, et talvel ei saa sel lõigul peale harjamise midagi teha. «Kevadel vaatame seal esimesel võimalusel üle, mida teha saab,» lubas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles