Igapäevane rongisõitja: teenindus läks kehvemaks

Risto Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Kristjan Teedema / Postimees

Tamsalust iga päev Emajõelinna tööle käiv Postimehe Tartu reklaamijuht Merle Aasna tõdes, et on viimastel päevadel sõitnud rongiga kolmel korral tasuta, sest firma lihtsalt ei suuda saja kilomeetri jooksul müüa talle piletit.

Aasna rõhutas, et ta ei tahaks uusi ronge palju kritiseerida, sest sõit on vaikne ja mõnus. Mõned asjad on aga läinud ilmselgelt kehvemaks. Neist üks on klienditeenindus ning teine rongide mahutavus.

Edelaraudtee teenindajad olid kiired ja abivalmid, kinnitas Aasna. «Õiged inimesed õiges kohas.» Ei jäänud kordagi pilet ostmata ega kuulnud ta juttu, et pangakaardiga ei saa maksta.

Elroni klienditeenindaja pole mõnel sõidul temani jõudnudki. Või kui jõuab, on mindud üheskoos rongist välja perroonile lootuses, et ehk töötab kaardimakseterminal õues paremini. «Mis mõtet on kaardimakset reklaamida, kui see ei toimi?» küsis Aasna. Ta lisas, et tal pole kahju pileti eest maksta, kuid aeg-ajalt ei saa seda lihtsalt teha.

Teine mure on Aasnal sellega, et rongid on täis. «Ilusad rongid on, aga pange rohkem vaguneid,» leidis ta.

Korra on ta pidanud juba Tartu ja Tamsalu vahet sõites põrandal istuma. Hirmuga mõtleb ta selle peale, et nädala pärast lõpeb tudengitel vaheaeg ning siis on reedeti ja pühapäeviti reisijaid veelgi rohkem.

Just rongide mahutavuse probleemi peaksid Elroni juhid Aasna hinnangul lahendama võimalikult kiiresti, sest kui rongisõidu maine käib alla, leiavad inimesed muid liikumisviise ega pöördu enam nii lihtsalt rongidesse tagasi.

Veel loodab Aasna muutusi sõidugraafikus. Praegu jõuab esimene rong Tartusse veidi enne kümmet hommikul. See ei sobi tööl käivale inimesele.

Vajakajäämisi on Aasnale uutes rongides silma jäänud veelgi. Näiteks ei avanenud ühel õhtul vaguni uks ei väljast- ega seestpoolt nupule vajutades. Samuti on viimasel nädalal vähemalt kahel korral olnud rivist väljas WC.

«Saan aru, et uus asi tahab veel paika loksumist,» märkis Aasna kokkuvõtvalt. Ta avaldas arvamust, et kuni Elroni probleemide lahenemiseni võinuks käigus olla Edelaraudtee rongid.

Üks asi on läinud selgelt paremaks. Edelaraudtee rongides oli helisüsteem vilets ja keegi ei saanud aru, mis peatusesse parasjagu jõuti, uues rongis kõlab info kõva ja selge häälega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles