EVA-301 polnud Peipsile piisavalt tugev

Vilja Kohler
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
EVA-301
EVA-301 Foto: Margus Ansu

Kütusetanki tekkinud prao pärast sügisel Peipsil kütusereostuse tekitanud veeteede ameti laeva EVA-301 korpuse konstruktsioon polnud piisavalt tugev, selgus juurdluse käigus.

1. oktoobri hommikul Peipsil mõõdistustöid teinud laeva EVA-301 vasakust kütusetankist lekkis järve ligi 1400 liitrit diislikütust, mis kattis 90 000 ruutmeetrit.

Juba sama päeva õhtul laeva üle vaadanud kippar ja vanemmehaanik leidsid laeva vasaku parda kütusetanki põhjas piki keevitusõmblust ligi 40 sentimeetri pikkuse rebendi, mis asus 44 sentimeetrit veeliinist kõrgemal.

«Arvestades rebendi iseloomu, jäikusribi murdumist ja katkendlikke keevitusõmbluseid, võib järeldada, et laeva konstruktsioon ei olnud piisavalt tugev ega jäik, talumaks väändumisest tekkivaid pingeid ekspluatatsiooni käigus pikema ajaperioodi jooksul,» seisab veeteede ametis ekspertide abil valminud EVA-301 ohutusjuurdluse aruandes.

Laev läheb remonti

«Laeva korpuse konstruktsioon ei olnud piisavalt tugev ja see andis lihtsalt järele,» selgitas veeteede ameti kommunikatsiooniosakonna juhataja Tarmo Ots.

Vastavalt meresõiduohutuse seaduses sätestatule liigitati juhtum kergeks laevaõnnetuseks. Eelolevaks kevadeks remonditakse laev ära, kinnitas Ots.

Juurdluskokkuvõtte soovitusi arvestades koostatakse tehniline projekt laevakere parandamiseks ja tugevdamiseks. «Arvestades EVA-301 tööpiirkonda sellisel tundlikul veekogul nagu Peipsi järv ja vältimaks edaspidi analoogseid juhtumeid, kaaluda kütusetankidele täiendava põhja ja seinte ehitamist,» on soovitusena kirjas ohutusjuurdluse aruandes.

Et laeva garantiiaeg on läbi, jäävad remondikulud laevaomaniku ehk veeteede ameti kanda.

Erakorraline ülevaatus

Lisaks soovitatakse ohutusjuurdluse aruandes paigaldada EVA-301-le täiendavalt kütuse ümberpumpamise seadmed, kas statsionaarsed või teisaldatavad, ning samuti soovitatakse veeteede ameti laevastiku osakonnal teha katamaraani tüüpi laevade erakorraline dokiülevaatus.

Soomes Uusikaupunkis Työvene OYs veeteede ametile ehitatud katamaraani tüüpi hüdrograafialaev EVA-301 jõudis Tartusse 2007. aasta mai keskel.

Alumiiniumist kaksikkerega laev on 19,8 meetrit pikk ja 6,8 meetrit lai, aluse süvis on meeter. Laev maksis 22,7 miljonit krooni (ligi 1,45 mln eurot).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles