Ratturisõbralik Kesk tänav piirab autode parkimist

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kesk tänava elanik Hanna Kõrvel (vasakul) ja tema õde Helen Ott kiitsid, et jalakäija ja ratturi jaoks läheb Kesk tänav remondiga mugavamaks, aga autoomanikule tuleb ebamugavust.
Kesk tänava elanik Hanna Kõrvel (vasakul) ja tema õde Helen Ott kiitsid, et jalakäija ja ratturi jaoks läheb Kesk tänav remondiga mugavamaks, aga autoomanikule tuleb ebamugavust. Foto: Margus Ansu

Rattateed mõlemale poole kastanialleed ja kõnniteed majade ette, on Kesk tänaval juuliks lõppeva tee-ehituse tulemus. Ainult et autode parkimiseks jääb ruumi kasinaks.


Kesk tänava elanik Hanna Kõrvel ütles, et ettevõtmine on kindlasti hea ja teeb rõõmu, sest seni oli teepeenral lapsega jalutada üsna kehv, kõnniteel on turvalisem. Ja rattaga on parem sõita. Kuid autoga läheb keerulisemaks, enda auto mahub veel hoovi, kuid külaliste sõidukid mitte.

Niisamuti kiitis ratta- ja kõnniteede ehitust Kaja Marga, kes oli eile Kesk tänaval vanematel külas. Ta muretses, et tulevikus tänava äärde enam parkima ei mahu.

Tartu teedeteenistuse peaspetsialist Rein-Matti Laarmaa jagab seda muret, sest seni pole Kesk tänaval kõnniteid, on teepeenrad. Parkimine on seetõttu vaba. Uutes oludes, kui tulevad kõnniteed, ei või otse majade akende alla parkida.

«Kui praegu saab autoga laiutada, siis enam ei saa,» ütles Laarmaa.

Kõnniteel on parkimine üldiselt ikka keelatud ja see on lubatud vaid eraldi tähistuse korral. Ent sellise tähistuse võib linn lasta paigaldada, kui autode osaliselt või tervenisti kõnniteel parkimise korral jääb jalakäijatele poolteist meetrit vaba ruumi.


Sõidutee servas parkimine ei tule enamasti kõne allagi, sest sõiduraja laius on kohati vaid 2,8 meetrit, paremal juhul  4,1 meetrit.

Rein-Matti Laarmaa ütleb, et parkimise lubamine või keelamine on linnavalitsuse liikluskorraldusteenistuse asi ja mõned otsustused tehakse ehituse valmimise järel. Ent praegu on projektis äärekivi kõrgus erinev sõltuvalt sellest, kas kõnniteel parkimist on lõigul plaanis lubada või ei. Kui jah, siis viis sentimeetrit, kui ei, siis viisteist.

Liikluskorraldusteenistuse juht Tõnu Lukmann ütles, et Kesk tänava ümberehitust on tükk aeg arutanud suur huvigrupp ja otsinud lahendusi.

Kohalike autoinimeste murede kohta ütles ta, et kõikjal, nagu remondi eel, ei ole tulevikus võimalik tõesti parkida. Ent kui otsest vajadust ei ole, linn parkimist ka ei piira.

OÜ Liiklusbüroo juht Sulev Sannik tegi tänavaprojektile äsja ohutusauditit ja oli sel teemal Tartus nõu pidamas. Sannik leidis, et kui liiklusseadus nõuab kõnniteel 1,5 meetrit vaba ruumi, ei ole midagi parata, kui kergliiklustee ja sõidutee paigutamine ei võimalda maja ette parkimiseks ruumi jätta. Siis tulebki parkida kas hoovis, teisel tänavapoolel või ristuval tänaval.

Kesk tänavaga on muidki muresid. Algne idee oli ratturitele rattateel anda peatee,  praegu on Sõbra ja Vaba ristmikul sellest loobutud samaliigiliste teede ristmiku kasuks. Lukmann põhjendas, et nii on ohutum ja teisalt piirab see nende suure liiklusega tänavate umbejooksmist. Vaba tänaval sõidab õhtuse tipptunni ajal 458 autot, Kesk tänaval 42.

Teine mure on, et sõidutee osa jääb Kesk tänaval remontimata. Euroraha seda tööd ei kata ja linn eelarvest raha ei leidnud.

Võru tänava rattatee ehitus
• Ehitatav rattatee algab Riia mäelt ja ulatub Kesk tänava kaudu Võru-Aardla ristini.
• Valmimise tähtaeg on juuli lõpp.
• Ehitab KPK Teedeehitus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles