Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Metsasarvetund käib Skype'i kaudu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tartu I muusikakooli direktor Kaido Otsing hoiab üheksa-aastase Jakob Tähe arengul Skype'i kaudu silma peal ja näitab vajadusel harjutusi ette. Selle aasta eesmärgid on juba täidetud ja jõulukuul võetakse rahulikumalt: Jakob peaks küll harjutama, aga õpetaja ei kontrolli.
Tartu I muusikakooli direktor Kaido Otsing hoiab üheksa-aastase Jakob Tähe arengul Skype'i kaudu silma peal ja näitab vajadusel harjutusi ette. Selle aasta eesmärgid on juba täidetud ja jõulukuul võetakse rahulikumalt: Jakob peaks küll harjutama, aga õpetaja ei kontrolli. Foto: Margus Ansu

Kaks Räpina muusikakooli poissi on paar kuud õppinud pillipuhumist ebaharilikul moel: õpetajad hoiavad nende harjutamisel silma peal interneti kaudu, ise Tartus laua taga istudes.

See ei ole lihtsalt uuenduslik mõtteviis, vaid hädas parima võimaliku  lahendusena pähe tulnud mõte.

Muusikakooli direktor Marika Klimberg-Hyötyläinen rääkis, et sai augusti lõpus teada mitmekülgse pilliõpetaja lahkumisest ning juhendajata jäid kaks poissi. Üks neist on kaks aastat õppinud trompeti mängimist, teine puhunud aasta metsasarve.

«Leida kahele õpilasele õpetajat on väga-väga raske,» ütles direktor. Kohapealt kedagi võtta ei olnud ja Räpinasse sõitma polnud ka keegi nõus.

Ajutine, aga toimib

Oma murega jõudis Klimberg-Hyötyläinen ka Tartu I muusikakooli direktori Kaido Otsingu juurde, kes samuti üritas aidata õpetajat leida ning pakkus siis varuvariandina välja Skype´i teel juhendamise.

«Ühtki last ei tohi jätta unarusse,» rääkis Otsing. «Kui keegi tahab mingit pilli õppida, siis peab talle leidma võimaluse.» Otsing ise võttis enda peale metsasarve õpetamise ning rääkis ära ka kogenud õpetaja ja puhkpillimängija Urmas Himma.

Skype´i teel õpetamine ei ole Otsingu sõnul päris täismõõtu õpetamine, sealtkaudu käib pigem harjutamise kontroll. Kahel korral nädalas on täispikad tunnid ning kui õpilasel on huvi, siis võtab ta ka vahepeal ühendust, et rääkida, ette mängida või oma mängust tehtud videoid saata.

Õpetaja jälle saab ette mängida, et näidata, kuidas peaks mingit harjutust tegema.

Otsing rääkis, et Skype´i teel suhtlemisel on omad miinused – heli ei ole väga hea –, aga plussiks on see, et õpilasele, eriti poisile, teeb see harjutamise huvitavaks. Oktoobris, kui tundidega alustati, suheldi pea iga päev, praeguseks on esialgne põnevus küll hajunud.

Internetiõpingutest üksi muidugi ei piisa ja Otsing sõidab kord-paar kuus Räpinasse, et kohtuda poisiga silmast silma. Urmas Himma näeb õpilasi laupäeviti Võrus, kus ta harjutab sealsete lastega.

Lahendus ei ole küll ideaalne, aga ajutiselt aitab.

Räpina vallavalitsuse kultuuri- ja haridusspetsialist Eva Saar, kelle poeg Jakob õpib metsasarve mängimist, rääkis, et kuuldes õpetaja lahkumisest, hakkas ta sirvima teiste Lõuna-Eesti muusikakoolide kodulehti. Head varianti aga polnud, igal juhul oleks vahemaa pikk olnud.

Skype´i tunnid tundusid emale algul hirmutavad, eriti just tehnilise poole pealt, kõik loksus aga sujuvalt paika.

Otsitakse õpetajat

Saar rääkis, et eelmisel aastal kippus poeg pilli kätte võtma vaid siis, kui tundi minek, nüüd juhtub seda palju sagemini ja areng on olnud silmaga märgata. Ka huvi on tunduvalt kasvanud. «Aga eks õpetaja oskab motiveerida ka. Kui ta ütleb, et äkki võiks käia näiteks Lätis konkursil, siis loomulikult on harjutamistuhin suurem,» ütles Saar.

Tema arvates oleneb aga palju õpetajast, ilmselt igaüks niimoodi läbi ekraani juhendada ei oskaks.

Klimberg-Hyötyläinen ütles, et kuigi mõlemad õpilased ja nende vanemad on õpetajatega äärmiselt rahul, on Skype´i-õpe mõeldud siiski ajutisena. Praegu käivad läbirääkimised ühe õpetajakandidaadiga, kuid kas need ka vilja kannavad, ei ole veel teada.

Märksõnad

Tagasi üles