Tartu vaksalit ootavad ees muudatused

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu vaksali ootesaal eile pärastlõunase Jõgeva rongi väljumise eel.
Tartu vaksali ootesaal eile pärastlõunase Jõgeva rongi väljumise eel. Foto: Kristjan Teedema

Tartu raudteejaamast ei saa uuest aastast pileteid osta, sest Elron pole piletiautomaadi pidamisest huvitatud, ütles jaamaruumide omanik senistele kõnelustele viidates. Peale selle ootab sulgemine jaama infopunkti.

Uuest aastast Edelaraudtee reisirongi Tartus enam ei käi ja seega lõpetab ettevõte ka Tartu jaamas piletimüügiautomaadi pidamise ning infopunktile igakuise toetuse maksmise. Sõitma hakkavad Elroni uued reisirongid.

Vaksaliruumide omanik Aare Käära ütles, et nii palju kui tema on seni kuulnud, ei kavatse Elron piletimüügiaparaati üle võtta. Ja infopunktis ju polegi seni rongipileteid müüdud.

«Praegu tundub küll, et vaksalihoones uuest aastast enam pileteid ei müüda,» nentis ta. Rongipileteid saab seega edaspidi osta kas internetist või rongist.

Suurem mure on Kääral infopunkti kadumise pärast, mille kahele töötajale on ta juba koondamisteate kätte andma pidanud.

Praegu on Tartu linn infopunkti pidamist toetanud 500 euroga kuus, Edelaraudtee 463 euroga ja ülejäänud «mõnisada eurot» on mängu pannud Käära firma.

Infopunktil on Käära selgituse järgi mitu ülesannet. See on linna infopunkt, ent see annab ka rongide väljumise kohta teavet. Infopunktis on müügil linnaliinibusside piletid, kohv ja ajalehed.

«Ja pluss veel see, et infopunkti töötaja hoiab restaureeritud vaksalihoone ruumidel silma peal, tema käes on ka inva-WC võti. On tähtis, et üks inimene seal oleks,» lausus Käära. «Praegu kummitab küll oht, et 1. jaanuarist läheb infopunkt kinni.»

Samal aja kui Edelaraudtee toetus kaob, peaks uue sõiduplaani tõttu hakkama jaama pikemalt lahti hoidma ja vaja oleks hoopis lisaraha, et infopunkti tööjõudu juurde palgata.

Käära kinnitas, et jutt ei ole sellest, et jaamahoone pandaks kinni ja selles enam rongi oodata ei saa. Ruumide kütte ja muude kulude eest maksab Eesti Raudtee. Küsimus on eelkõige selles, kas jaamas on üks töötaja palgal, kes aitab korda hoida ja kellelt saab infot või näiteks invakäimla võtit.

Uuel aastal lähevad vaksaliruumid uuesti Rein Kilgi omandusse ja siis on need küsimused tema hool. «Meil oli selline džentelmenide kokkulepe. Tookord olid Reinul raskemad ajad, mina ostsin ära, sain pangast laenu ja ehitasin lõpuni valmis. Enne kui ta müüs, leppisime kokku, et siis, kui ta soovib tagasi osta, saab ta seda teha,» lausus Käära.

Kilk ütles, et teeb neil päevil jaamateemale ringi peale. «Eks neid küsimusi on esitatud, aga vastuseid ei ole tulnud,» sõnas ta. «Mina ei saa ise pileteid müüa, sest mul ei ole pileteid ega ole ka ronge.»

Jaamaruumide tagasiostmist nimetas ta tavapäraseks majandamistehinguks. Jaamahoone seni lõpuni ehitamata osa on kogu aeg Kilgile kuulunud.

Elroni müügi- ja arendusjuht Norbert Kaareste kinnitas, et Elron pole piletimüügiautomaadi pidamisest Tartu vaksalis huvitatud, kuid jaama infopunktis piletimüügist küll ja on valmis selle tarvis jaamaomanikule toetust maksma.

Linnapea Urmas Kruuse ütles, et tal on plaanis arutada vaksali infopunkti toetamise küsimust Käära ja Elroni esindajatega lähiajal.

«Linn toetab ennekõike seepärast, et see on ka turismiinfopunkt, pole ainult piletimüügikoht,» ütles Kruuse. «Teiseks on vaksal oma olemuselt arhitektuuriline pärl. Meie soov on, et inimesed, kes selle kaudu reisivad, saaksid seda teha mugavalt ja intelligentselt.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles