Tartlased loovad internetis mainet

Raimu Hanson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mainekujunduskampaania esimesel fotol on Julius.
Mainekujunduskampaania esimesel fotol on Julius. Foto: OÜ Pimik

Mainekujunduskampaania «Tartus näeme!» annab Facebookis Tartu linna e-seinal kümnel päeval järjest pildile trükitud tekstis teada, et «Tartus on inimene» ja et «Inimene on ilus».

Kampaania esimesel päeval oli pildil noormees, kelle nimeks on märgitud Julius. Tal on seljas maika, jalas teksapüksid ja peas paberist volditud müts.

Peakatte servas paistab osa tähti prantsuskeelsest sõnast l’Humanité, mis on Prantsusmaa vasakpoolse ajalehe nimi ja tähendab inimsugu, inimlikkust ja ka humanitaarteadusi.

Eile ilmus Facebookis nähtavale kampaania teine pilt. Sellel on üles võetud vähemalt sama ilus naissoost inimene Riin. Tal on meeldejääv soeng ja veel erilisem, justkui moekunstniku tehtud mantel.

Fotograaf ja stilist

Nende kahe pildi ja järgmise kaheksa foto autori Andres Keiliga vesteldes selgus, et mantli on eritellimusel kujundanud ja õmmelnud moedisainer – Tartu üks tuntuimaid sel alal, Triinu Pungits. Ta on ka kõikide nüüdse kampaania modellide stilist. «Riin on Triinult endale selle mantli ostnud ja kõnnib sellega Tartut mööda ringi,» ütles Keil.

Teisipäevase pildi modelli valis 97 961 tartlase hulgast välja Triin Pungits. Ta tahab tõsta kampaanias esile just selliseid andekaid ja värvikaid tartlasi.

Ei Julius ega ka Riin ole kutselised modellid. Nägus noor mees on Keili teada üliõpilane ja kaunitar on stilisti andmetel geneetik.

Samasugune omapärane pildisari oli Facebookis Tartu linna e-seinal vaadata ja hinnata juulis. Siis olid kaamera ees Peeter Volkonski, Tõnis Mägi, Kiwa, Merle Jääger, Peeter Tulviste, Margus Kasterpalu, Maarja Jakobson, Alo Kurvits ja Tõnis Liivamägi.

Nüüdsed on nimetatutest palju vähem tuntud. «Need on need toredad Tartu inimesed, kes meil on siin ümberringi,» ütles Keil. «Tartus ei ole ju geisreid ega lumiseid mäetippe või disniländi, Tartu teevad ikkagi need inimesed, kes siin elavad. Tartu vaim ongi ju need inimesed.»

Raha poole vähem

Suvises kampaanias toetasid Facebooki pildimängu Eesti suuremate linnade tänavail plakatid ning suured raamitud kampaaniafotod Keili sõnul vahvamates ja arukamates puhvetites üle Eesti. Seekord on linn lubanud osaühingule Pimik poole vähem raha, mistõttu käib kampaania ainult internetis.

Linnavalitsuse maine- ja turismiteenistuse juhataja Kar­men Viikmaa andmetel kulub linna raha nüüd umbes 3000 eurot. See on üle kahe korra vähem kui suvel.

«Mõtlesime, et teeme väikse jõulukampaania, mis levib sotsiaalmeedias, et näidata ilusaid ja toredaid inimesi, kes Tartust Tartu teevad ja meie linnale näo annavad,» ütles juhataja. «Ootame Tartusse vähemalt jõuludeks tagasi neid, kellel on siin kodu, ja ka külalisi.»

Suvise kampaania tulemusega jäi Viikmaa rahule. Selle tulemuslikkust saab väljendada ka arvudega: kampaaniat jälgis juuli kahe esimese nädala jooksul Facebookis keskmiselt 40 000 inimest päevas ja Tartu sai endale juurde väga palju e-sõpru.

«Muude arvude koha pealt on väga raske tulemust välja tuua,» lisas juhataja.

Kas oli ka konkurss kampaania tegija leidmiseks? «Seekord me konkurssi välja ei kuulutanud,» ütles Viikmaa. «Kevadel oli meile ka teiste poolt konkursi korras paar ideed esitatud.»

Talvekampaania kolmas pilt ilmub nähtavale täna hommikul. Nii nagu kahe esimese puhul, läheb tänasegi pildi Facebookis jagajate vahel loosi Tartu üritustega seotud auhindu.

Esimeseks loositud auhinnaks olid piletid Tanel Padari ja Tarvo Valmi kontserdile Peetri kirikus 12. detsembril, teise pildi puhul loositi välja pääsmed aastalõpuballile Vanemuises 30. detsembril.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles