Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Õpilased õpetasid Lego-roboteid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Lego League’i finaali pääsenud Ülenurme gümnaasiumi kuuendikud ütlesid, et nende meeskonna nimi YleTobor koosneb kahest osast: Yle viitab Ülenurmele, et ka vallavanem nende üle uhke oleks, ja tobor on tagurpidi robot. Aktsioonis on Karl-Hendrik Veidenberg (vasakul) ja Alex Kolsar.
Lego League’i finaali pääsenud Ülenurme gümnaasiumi kuuendikud ütlesid, et nende meeskonna nimi YleTobor koosneb kahest osast: Yle viitab Ülenurmele, et ka vallavanem nende üle uhke oleks, ja tobor on tagurpidi robot. Aktsioonis on Karl-Hendrik Veidenberg (vasakul) ja Alex Kolsar. Foto: Margus Ansu

Laupäeva keskpäeval polnud Ahhaa keskuses ühtegi vaba nagi, riidepuud ega hoiu­kappi. 250 noort Lego- ja programmeerimissõpra Eestist ja Lätist selgitasid parimaid looduskatastroofidest päästjaid.

Ahhaa keskuses leidus looduskatastroofi kujutavaid mängulaudu iga nurga taga. Laudade ümber õpetasid 9–16-aastased robootikud hasartselt Lego-robotitele, kuidas lükata palmipuult oksa maha nii, et see elektritraatidesse ei takerduks, kuidas aidata helikopter maandumisrajale ning viia tuletõrjeauto ohutusalasse.

Selleks asetasid nad roboti loodusraevu harjutusväljakule ja andsid käsu tegutseda. Kui robot eksis, võtsid õpilased ta laualt maha, programmeerisid nobedasti ringi ning saatsid uuele katsele.

Ülesandeid, mida robotitele õpetada, oli kümmekond. Kui kõlas kohtuniku «Kolm, kaks üks, Lego!» oli võistkonna igal robotil aega täpselt kaks ja pool minutit, et sooritada võimalikult täpselt võimalikult palju päästeoperatsioone.

«Õpetaja, poisid ei taha robotile seda ülesannet õpetada,» kaebasid Ülenurme gümnaasiumi kuuenda klassi tüdrukud juhendaja Ardo Heinmaale.

Võistkonna viis tüdrukut hoiavad ennast sülearvutist ja programmeerimisest sel korral targu eemale.

«Tüdrukud oskavad roboti ainult tantsima panna,» rääkis üks võistkonna kolmest poisist, silmi sülearvutilt tõstmata. «Kui tüdrukud programmeerida proovisid, keerutas see ennast ainult koha peal,» täpsustas teine. «Nad oskavad ainult diskorobotit teha,» aasis kolmas.

«Meile ei meeldi programmeerimine. Meile meeldis projekti teha,» rääkisid Üle­nurme kooli kuuenda klassi tüdrukud, kelle projekt Pärnu üleujutusest tunnistati esimese Lego liiga poolfinaali parimaks.

Ülenurme tüdrukud olid ka usinad ergutajad ja jagasid poistele aina uusi juhiseid selle kohta, millega peab nende päästerobot järgmisena hakkama saama. Poiste asi oli robotile ülesanded selgeks õpetada.

Ülenurme võistkonna juhendaja Ardo Heinmaa ütles, et võitlusel on tähtis meeskonnatöö ja robootikaringis peab kõigil lõbus olema. «Me oleme tegutsenud ainult mõned kuud ja seda arvestades on meil täna ikka väga hästi läinud,» kiitis ta oma kasvandikke, kes pääsesid edasi ka Lego mängu finaali.

Lego Leagueʼi poolfinaali 10 parimat

• LÕHKUJA (Rõngu keskkool), HuviTERA (huvikool Huvi­TERA), Kokkuhoiukamp (Tartu Hiie kool), YleTobor (Ülenurme gümnaasium), Termin@tor (Narva Kesklinna gümnaasium), Ro­bo­kunnid (Ülenurme pere- ja noor­tekeskus), Tantsulõvid (Tääksi põhikool), Rakke roboo­tikud (Rakke gümnaasium), Wall-y (Ülenurme gümnaasium), Foxes (Valga gümnaasium)

Märksõnad

Tagasi üles