Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Emajõele saabub kevadel uus reisilaev

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tartusse toodav puulaev, praeguse nimega Alfa, on 14,5 meetrit pikk ning mahutab 86 reisijat.
Tartusse toodav puulaev, praeguse nimega Alfa, on 14,5 meetrit pikk ning mahutab 86 reisijat. Foto: www.jonmar.fi

Järgmise aasta maikuust hakkab Emajõel ja Peipsi vesikonnas sõitma uus reisilaev, mis mahutab üle kaheksakümne inimese ning mille tippkiirus ulatub üheteistkümne sõlmeni.

Uue laeva toob Tartusse Seto Line Reiside OÜ. Firma juhataja Toomas Sein ütles, et laeva otsiti Soomest ja Rootsis ning valida oli nelja-viie aluse vahel. «Käisin isiklikult neid kõiki vaatamas ning lõpuks jäi valik sellele,» lausus ta.

Väljavalitud puulaev kannab praegu nime Alfa, on 14,5 meetrit pikk ning võtab pardale kuni 86 reisijat. Laeva kruiisikiirus on 9–10 sõlme, tippkiirus 11–12 sõlme. Laeval on kohvik ning tal on õigus väljuda järvele. Viimane oli Toomas Seina sõnul väga oluline argument.

«See on väga tähtis. Me saame sõita Peipsile ning sealtkaudu Piirissaarele ja Värskasse. Neid reise hakkame kindlasti tegema. Esialgu küll tellimusreisidena, aga kui huvi on suurem, siis miks mitte teha korra nädalas Piirissaarele ka regulaarreise,» arvas Sein.

Alus on ehitatud 1984. aastal ning tegi siiani lõbusõite Soomes Kotka külje all Haminas. «Ta on täielikult renoveeritud ja nüüdisajastatud, isegi mootorid on uued,» lausus Sein. Laeva süvis on vaid üks meeter, mis oli valiku tegemisel tähtis kriteerium.

«Me ei saa suuremaid laevu siia võtta,» märkis Sein ning oli ostuga väga rahul. Tema sõnul vajas Tartu juba ammu tänapäevast laeva, millega saaks reisijaid teenindada paremini ja mugavamalt.

«Sellel laeval ei ole sellist probleemi, et ta Emajõe sildade alt läbi ei mahuks. Laev on palju väiksem ja kompaktsem kui Pegasus ning seetõttu palju paremini manööverdatav,» rääkis Sein. Alfat veab edasi 126-hobujõuline mootor, mis on veidi võimsam kui Pegasusel. Piirissaarele sõidaks laev umbes kolme tunniga.

Uue laeva kapteniks saab Rain Kiidma, kes on sõitnud nii Pegasuse kui ka Seto Line’i enda laeva Hilaraga. Kiidma käis koos Seinaga uut laeva Soomes vaatamas ning pidas tehtud valikut samuti heaks.

«Esmamulje on väga hea. Ta on avar, hästi juhitav ja ilusa väljanägemisega. Väga hästi hoolitsetud,» ütles Kiidma. Enne ostu tegi tulevane kapten laevaga ka proovisõidu. «Keerab ilusti igal pool ringi ja manööverdamisega ei tohiks probleeme olla. Kuna ta on järvelaev, siis talub ka lainet hästi.»

Laeva kodusadamaks jääb Tartu. Millise kai ääres alus seisma hakkab, on Seina sõnul läbirääkimiste küsimus. «Kui Pegasus jääb Dorpati ette, siis uus laev seisaks Atlantise suure kai ees. Kui Pegasus tuleb Atlantise ette, siis meie laev oleks ujuvkai küljes,» selgitas ta.

Kui tihti ja millise piletihinnaga Emajõel regulaarreise tegema hakatakse, selgub täpsemalt kevadeks, praegu pakkus Sein täiskasvanutele hinnaks 6–7 eurot.

«Pegasus teeb tunnise reisi, meie reis kestaks poolteist tundi. Sõidaksime pikemalt nii üles- kui ka allavoolu,» lausus Seto Line’i juht.

Laev on plaanitud ära tuua  järgmise aasta aprillis. «Praeguse plaani järgi sõidame üle lahe Sillamäele ning sealt tuuakse mööda maad Rannapungerjani,» pakkus Sein. «Esialgu oli mõte tuua üle Narva veehoidla, kuid luureandmed ütlevad, et Narva jõgi ei ole sealkandis eriti laevatatav.»

Oma veebilehel on Seto Line kuulutanud välja ka uue laeva nimevõistluse, mis kestab novembri lõpuni.

Tagasi üles