Päevatoimetaja:
Emily Lieberg
+372 730 0138
Saada vihje

Mida suurem pood, seda väiksem hind

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Repro

Kui kuuled sõbralt, et oma vastselt 780 krooni eest ostetud kirve oleksid teisest poest saanud 530 krooniga, siis teeb see meele mõruks küll.


Kahe sarnase toote puhul saab end lohutada, et sinu ostetu peab ikka parem olema, aga kui asi on täpselt sama, võtab selline vahe nõutuks – miks on kauplustes hinnad nii erinevad?

Tartu Stokkeri tööriistakeskuse juhataja Aadi Juus rääkis, et eelkõige sõltub eseme müügihind ikkagi tarnijast – mida väiksema koguse kauplus mingit toodet sisse ostab, seda kallimalt tootja selle talle müüb.

Nii on selges eelisolukorras suured kauplused ja ketid, mis ostavad toodet sadu või isegi tuhandeid, mitte 5–10, nagu väiksed aianduskauplused.

Ka K-Rauta teenindusjuht Kaie Pert ütles, et eelkõige sõltuvad hinnad siiski sellest, kui kallilt toode tarnijalt kätte saadakse.

Suurte eelis

Kuna suured kauplused müüvad näiteks aiatarbeid aasta ringi, mitte ainult kevadisel tipphooajal, siis saavad nad pidevalt odavamat hinda pakkuda.
Stokkeri juhataja sõnul on väga raske müüa täpselt sama asja palju kallimalt.

«Kui on mingid erinevused toodetes, siis on lihtsam, saad rõhuda selle erinevuse peale hinnakujundusel,» ütles Juus. Kui koju tuleb konkurendi kampaanialeht, siis ajab Juus ikka näitajate pealt näpuga järge, miks on näiteks konkurendi müüdav teise firma murutraktor kallim või odavam.

Bauhofi turundusjuht Sigre Parm rääkis, et nad on konkurentide pakutavaga väga hästi kursis ning hinnaerinevustel hoitakse pidevalt silma peal, näiteks tellitakse ostukorviuuringuid.

Palju põhjuseid

Toodete hinnaerinevustel on tema sõnul mitu tahku. «Sageli ei ole tooted üks ühele võrreldavad ja see tekitab tarbijas segadust. Näiteks üks täht elektritööriista mudeli numbris tähendab üldjuhul ka erinevat parameetrit ja võib tuua hinnalisa mitme tuhande krooni eest,» rääkis Parm.

Lisaks muutuvad toodete hinnad aja jooksul, olgu põhjuseks siis tarbijate muutunud ootused, muutunud sisseostuhinnad, kampaania tingimused vms.

Veel müüakse soodsama hinnaga ka partiilõppe. «Kunagise soodsa sisseostuhinna muudab veel soodsamaks toote kindel kogus,» ütles Sigre Parm.

Kui konkurent pakub sama laadi toodet tunduvalt soodsama hinnaga, siis kontrollitakse ka üle, miks see nii on. Bauhofi turundusjuhi sõnul on põhjuseks olnud ka teine materjal ja ta toob näite redelist, mida müüdi odavalt just mitte kõige vastupidavama materjali tõttu.


Oksakäärid Fiskars 
K-Rauta 899 kr

Bauhof  789 kr

Labidas

K-Rauta  439 kr

Bauhof  419 kr

Tsingitud kastekann

K-Rauta 175 kr

Bauhof  233 kr

Märksõnad

Tagasi üles