Liiklussõlme raha kadus joone alla

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu linn oleks valmis Võru-Ringtee liiklussõlme kui Idaringtee esimese etapi ehitust alus­tama, ent kui maanteeametil pole raha Postimaja liiklussõlme ehitamiseks ühes läbimurdega Petseri raudtee alt, on linn sunnitud plaane muutma.
Tartu linn oleks valmis Võru-Ringtee liiklussõlme kui Idaringtee esimese etapi ehitust alus­tama, ent kui maanteeametil pole raha Postimaja liiklussõlme ehitamiseks ühes läbimurdega Petseri raudtee alt, on linn sunnitud plaane muutma. Foto: Margus Ansu

Suur optimism, et Tartu Ida- ja Lääneringteed ühendava Postimaja liiklussõlme ehitus võiks alata juba tänavu, on jahtunud ja ametnikud ootavad uusi juhtnööre.


Mullu novembris tuli maanteeametilt sõnum, et Postimaja sõlme ehk Lääneringtee ühe etapi ehitamiseks on raha olemas. Veel aprilli keskel kinnitas Lõuna regionaalse maanteeameti asedirektor teede arengu alal Janar Taal, et Postimaja ristmiku ehitamist alustatakse ja remondiala haarab ka Variku viadukti. Ehitus pidi lahti minema sügisel, aga mitte enne oktoobrit.



Kuna maanteeamet oli otsuses kindel, tuli ka Tartu linnal kiire majja, et jõuda selgusele teisel pool Petseri raudteed oleva Võru-Ringtee ristmiku ehitamises. Pooled leppisid kokku projekti täpsustamises ja ühishanke tegemises.



Nõutus püsib


Tartu abilinnapea Margus Hansoni sõnul kerkis probleem mõni nädal tagasi, kui valitsus muutis infrastruktuuri investeeringute kava ja Lääneringtee sattus lisanimekirja ehk joone alla. «Meile teada oleva luureinfo põhjal käib töö ikkagi edasi. Pidurit tõmmatud ei ole,» ütles ta.



Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Eero Pärgmäe selgitas, et koos Tallinna Russalka sõlmega on Tartu Postimaja sõlm reservis juhuks, kui mujal mõni riigihange ebaõnnestub või kusagil jääb muul põhjusel üle raha, mida oleks võimalik kiiresti kasutada.



Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak tunnistas olukorra keeruliseks. Kui maanteeametil ei ole raha Postimaja sõlme ehitamiseks, mille osaks on ka Petseri raudteelt läbimurdeks viadukti ehitamine, ei ole linnal üksi mõtet Võru-Ringtee risti kahetasandiliseks ehitada, sest Ringtee suubuks raudteetammi.



Tartu sai Idaringtee ehitamiseks raha valitsuse sama otsusega. Euroopa Liidu toetussumma on 442 miljonit krooni, projekti kogumaksumus on 520 miljonit krooni.



Lisanimekirjas lääne­ümber­sõidu projekti kogumaksumus on 400 miljonit krooni.



Kujunenud olukorra tõttu tunnistas nõutust ka Lõuna regionaalse maanteeameti asedirektor teede arengu alal Janar Taal. Ta ütles, et ei tea kommenteerida, miks Lääneringtee joone alla jäi ja kuidas edasi minnakse.



Taal lisas, et selgust võiks tuua ehitust ette valmistava töörühma koosolek lähinädalatel. Töörühm ei ole pärast valitsuse otsust veel kogunenud.



Tööjärje muutus


Haak ütles, et seni liigub linn ikkagi varem kokku lepitud plaani järgi, mis lähtub eeldusest, et hange kuulutatakse välja tänavu.



Kui aga segadus ei lahene ja maanteeamet on sunnitud ehituse edasi lükkama, võib juhtuda, et linn alustab hoopiski Ringtee sillaga. «Sild on limiteeritud ehitusajaga, sõltub ilmastikust. Siis tuleb esimesena silla etapp Turu tänavast Lammi teeni, aga see nõuab mõistagi poliitilist otsust,» ütles Haak. «See on hädavariant.»



Tartu on varem väljendanud muret, et kui Postimaja juures jääb läbimurre Petseri raudtee alt tegemata, pole Annelinnast Ringtee silda mööda tulevat liiklust kuhugi juhtida.



Hanson lootis positiivset lahendust, öeldes, et valitsuse soov on võimalikult kiiresti euroraha kasutada, et parandada seeläbi tööhõivet. Linna ja maanteeameti koostööprojekt oleks selle eesmärgi huvides, sest poleks takistusi hange juba sügisel välja kuulutada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles