Bussipeatuste tablood streigivad Tartus jätkuvalt

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektroonilised bussiinfo tablood on andnud inimestele vale informatsiooni nii septembris (pildil) kui ka nüüd oktoobris.
Elektroonilised bussiinfo tablood on andnud inimestele vale informatsiooni nii septembris (pildil) kui ka nüüd oktoobris. Foto: Kristjan Teedema / Tartu Postimees

Tartu bussipeatuste uued infotablood valetavad edasi ja vale võib olla isegi nende näidatav kellaaeg. Vea otsimine käib, kuid põhjus võib olla ka kehv mobiililevi mõnes peatuses.

Üleeile hommikust on teada juhtum, kus ühes Kalda tee bussipeatuses näitas kell 9.53, kuigi tegelikult oli juba kümme läbi. Sellise info andis Tartu ühistranspordi peaspetsialistile Madis Oonale edasi töötaja, kes käis peatuses infostendi lõhutud klaasi asendamas.

Üleeile hilisõhtul võis aga vana kaubamaja ees peatuses tabloo ülemisest reast näha, et 1. liini bussi väljumiseni on kaks minutit ja see näit ei muutunudki. Tasapisi tuli lähemale teise sama liini sõitva bussi arvatav väljumise aeg. Ent enne selle saabumist tuli hoopis 20. liini buss, millest tablool ei olnud ridagi.

Pabersõiduplaani abiga on siiski võimalik teada saada, millal bussid tegelikult väljuvad.

Oona ütles, et linnavalitsusele on viimasel ajal tagasisidet tulnud siis, kui süsteem on kinni kiilunud.

«Tahtsime tekste peale saada, aga olid tarkvaraprobleemid. Kui süsteem tavapärases rütmis toimib, siis see enam-vähem töötab,» lausus Oona. «Teine põhjus, miks see süsteem kinni jääb, on mobiilside probleemid – või tegelikult ei tea, aga nad arvavad, et sideprobleemid tabloo ja keskseadme vahel. Tabloo nagu saadaks päringuid, aga need ei jõua kohale. Aga see kinnitatud fakt ka ei ole.»

«Nad» tähendab Oona jutus Tartu ühistranspordi reaalaja infosüsteemi tarninud firmat G4S.

Väidetavalt algab probleem sellest, kui tabloo päringule ei tule vastust, ja siis jääb tabloo näitama seda infot, mille suutis viimase õnnestunud päringuga hankida. Nii võib valeks minna ka kellaaja näit. «Olen ka seda näinud, et kõik on vale seal peal,» sõnas Oona.

Tartu linnavalitsus ei ole senini saanud süsteemi vastu võtta, sest see pole lõpetatud ega täiesti töökorras.

«Tagantjärele võib öelda, et nad pidid enne ülespanekut andma meile tablood katsetamiseks, kuid praegu see katsetus käib tänaval,» ütles Oona.

«Tõrked infosüsteemi töös on tingitud andmeside ebaühtlasest ja kohati täiesti puuduvast kvaliteedist,» vastas G4Si pressiesindaja. «Selliseid kohti on meie hinnangul Tartus ligi kümme. Oleme juhtinud sellele linnaametnike tähelepanu ning tänaseks on viie tabloo puhul andmeside pakkuja välja vahetatud. Paraku ei ole see andnud soovitud tulemusi.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles