Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Rein Kilk müüs Pegasuse Neinar Selile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mootorlaev Pegasus jääb talveks Ropka sadamasse.
Mootorlaev Pegasus jääb talveks Ropka sadamasse. Foto: Margus Ansu

Suurest ärist tagasi tõmbunud Rein Kilgi firma AS Tartu Sadam müüs septembris maha Tartu üheks sümboliks kujunenud Pegasuse. Mootorlaeva uueks omanikuks sai Neinar Seli.

Äritegevuse peaaegu lõpetanud ASi Tartu Sadam juhatuse liige Peeter Kukk ütles, et laev oli müügis juba mõnda aega ning huvilisi oli teisigi.

«Ma arvan, et see oli õige samm. Leidus missioonitundega inimene, sest ütleme ausalt, viiekümne kolme aastase laevaga revolutsiooni ei korralda. Seli pakkus ka kõige paremat hinda ja oluline oli võimekus hoida laev käigus,» lausus Kukk

Rein Kilk märkis, et müük oli majanduslik otsus. «Ma olen nüüd linnavolinik ja piiran oma majanduslikku tegevust Tartu linnas. Ei sobi ju enam väga paljude asjadega tegelda ja tõmban koomale. Eks ta selline iluprojekt on olnud ja tore kui keegi soovib seda edasi kanda,» ütles Kilk, kelle sõnul on laevale 15 aastat peale makstud.

Tartu sümbol

Laeva ostis Kriston Auto OÜ. Selle hinda ei soovinud müüja ega ka ostja avalikustada. «Hind oli soliidne, aga samas mõistlik. See asi oli oma hinda väärt,» lausus Seli ettevõtteid esindav Ain Tammvere.

«Meie eesmärk oli, et Tartu sümbol jääks Emajõele alles ja teenindaks nii turiste kui ka linnakodanikke tulevikus edasi. See oli emotsionaalne lähenemine,» põhjendas laevaostu Tammvere.

Tammvere sõnul on nad tutvunud laeva tehnilise poole ning üldise olukorraga. «Oleme temaga mööda jõge sõitnud ning korraldatud ka ajurünnakuid, kuidas saaks laeva integreerida meie hotelli juurde ning pakkuda seeläbi turistidele lisateenust. Oleme mõelnud, millised võiks olla laevaga seotud paketid nii sõites kui ka seistes,» rääkis Tammvere.

Seisaks hotelli juures

Samuti on arutatud, kus ja kummal pool Emajõge peaks olema õige sildumisala, et laev oleks linnapildis nähtav ning inimestele lihtsalt ligipääsetav. Üks võimalus on, et laev seisaks Dorpati hotelli juures, kuid see nõuab turupoolse kaldakindlustuse korrastamist.

«Emajõe ärikeskuse juurde oli kunagi kavandatud ka jõesadama terminal ning see mõte pole kuhugi kadunud. Praegu on see kaldaosa aga asotsiaalide kogunemiskoht ning selle atraktiivsemaks muutmine nõuab investeeringuid,» rääkis Tammvere.

Tammvere kinnitusel jätkab laev järgmisel suvel nii turistidele kui ka linlastele mõeldud regulaarreise.

Milliseid pakette aga pakkuma hakatakse, selgub kevadeks. «Üks oleks kindlasti turistidele suunatud ehk Tartu tutvustamine vaadatuna Emajõelt. Plaanis on teha ka koostööd koolide ja lasteaedadega, et tutvustada loodust nii jões kui kallastel,» tõi Tammvere näiteid.

Laevareisile plaanitakse lisada audiovisuaalseid lahendusi, et sõitu informatiivsemaks teha. Praegu tegeletakse laeva tehnilise poolega ning selle talveks ettevalmistamisega.

Lõppenud suvel rentis Pegasust Kilgi käest Seto Line Reisid OÜ. Firma omanik Toomas Sein lausus, et laeva pakuti müüa tallegi, kuid sellest otsustati loobuda. «See laev vajab suurt remonti ja järve peale sellega minna ei saa,» lausus Sein. Reisijaid oli Pegasusel möödunud suvel umbes 10 000.

Märksõnad

Tagasi üles