Algab Sõpruse silla paadisadama ehitus

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rajatava Sõpruse paadisadama territooriumil on ettevalmistustööd tehtud.
Rajatava Sõpruse paadisadama territooriumil on ettevalmistustööd tehtud. Foto: Margus Ansu

Sel nädalal alustab AS Nordecon Rebase tänava otsas Tartu uue paadisadama ehitust, see peaks valmima järgmise aasta lõpuks. Tööd algavad Emajõe süvendamise ja kaldakindlustise rajamisega.

Sadamaehituse abiprojektijuhi Silver Seina sõnul on ettevalmistustööd juba tehtud. Plats on puhastatud ja aiaga piiratud. Ka geodeetilised tööd on lõppenud ning vajalikud märgid maha pandud.

«Soov on selline, et selle aastanumbri sees tahaks teha võimalikult palju neid töid, mis tuleb teha vees, ning järgmisesse aastasse jääb sadamahoone, välistrasside ja parkimisplatside ehitus,» ütles Sein. Esimeses järjekorras alustatakse süvendustöid, mis on kõige keerulisem osa projektist.

«Ega see kerge ole, sest palju oleneb Emajõe veetasemest ning sellest, kui kiiresti külm peale tuleb,» märkis objekti töödejuht Erkki Õun. «Ja mis sealt üldse välja tuleb? Üks asi on see, mis on joonisel, aga kui süvendama hakkame, siis ...»

Soodne veetase

Praegune Emajõe madal veeseis on Õuna sõnul süvendustöödeks väga soodne. «Saame süvendada kaldalt pika nokaga kopaga,» ütles ta.

Sein aga ei pidanud võimatuks, et mingil ajal peab süvendustöid tegema hakkama ka pontoonidelt jõe pealt. «Seda ei saa välistada, aga praegu tundub, et enamiku saame kaldalt ära teha,» lausus ta.

Väljakaevatava pinnase maht on umbes 5000 kantmeetrit ning äraveoks peab see kõigepealt kaldal mõnda aega tahenema. Järgmiseks kevadeks võiks suurem osa sadamakaist ning kaldakindlustisest valmis olla. Veel sel aastal püütakse ära teha ka sadamahoone vundament.

Kui palju talv töid segama hakkab, ei tahtnud Nordeconi esindajad prognoosida. «Kindlasti pärsib, aga seda ei tasu spekuleerida,» märkis Sein.

Tänapäevase tehnoloogiaga ei tohiks miinuskraadid vähemalt valamistöödele enam takistuseks olla. «Valamist külm ei sega. Ka Tartu Tigutorn valati talvel,» tõi Õun näite. Küll aga võib ehituse käiku mõjutada kevadine suurvesi.

Kui tööd kulgevad takistusteta, võiks sadam olla Seina hinnangul järgmise suve lõpuks juba sellises seisus, et kai äärde saab randuda. «Meie anname omalt poolt parima, et suve lõpus saaks juba randuda, aga palju oleneb ka sellest, millal linnavalitsus annab sadamale kasutusloa,» selgitas Silver Sein. Sadama ametlik valmimistähtaeg on 2014. aasta detsember.

Valmidus paaditanklaks

Nordecon võitis sadamaehituse riigihanke kogumaksumusega 1 578 960 eurot. Paadisadam tuleb Sõpruse silla lähedusse, Rebase 18 kinnistule. Sadamasse rajatakse umbes 70 meetri pikkune paikne kai, 44-kohaline ujuvkai, sadamahoone ning paatide hoiuplats.

Samuti luuakse sadamasse valmidus paaditankla rajamiseks ning korrastatakse Emajõe kallasrada sadama territooriumi ulatuses.

Paadisadama ehitamine on osa projektist «Majanduslikult jätkusuutlik ja keskkonnasäästlik Peipsi järve piirkond», mida rahastatakse ENPI Eesti-Läti-Vene piiriülesest koostööprogrammist 2007–2013.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles