Eile Tartus Lõunakeskuse Statoili tankla juures korraldatud tasuta rehvikontroll näitas, et keskmiselt iga kümnenda sõiduki rehvimustri jääksügavus on alla seadusega lubatu või selle piiril.
Rehvikontrolli tulemused teevad muret
Rehvitootja Goodyear Eesti müügijuht Oliver Kallasmaa sõnul näitavad rehvikontrolli tulemused, et liikluses on palju autosid, mille rehvid on lubamatult halvas seisukorras. «Kontrollisime rohkem kui 60 autot ja tuleb nentida, et iga kümnes juht sõidab rehvidega, mille rehvimustri jääksügavus on alla lubatud 1,6 millimeetri,» nentis Kallasmaa pressiesindaja vahendusel.
Ta lisas, et keskmiselt iga teine sõiduk sõidab suverehvidega, mille rehvimustrisügavus jääb vahemikku 1,6 - 2,5 mm. «See jääb küll liiklusseaduses lubatu piiresse, kuid sügistalvistes oludes on soovitatav kasutada suurema rehvimustri jääksügavusega rehve.»
Kallasmaa sõnul näitas kontroll ka seda, et sageli kasutatakse autol segarehve: mõnel kontrollis käinud autol olid esiratastel suverehvid ning tagumistel talverehvid. «Selline kooslus halvendab oluliselt auto juhitavust ning piirsituatsioonides käitub sõiduk ettearvamatult,» hoiatas ta.
Mitme sõiduki rehvid olid ka liiga madala rõhuga, mis põhjustab autol jalavarjude ebaühtlast kulumist ja suurendab ka kütusekulu.
Eesti rehviliidu juht Kaur Kuurme nõustus, et liikluses võiks olukord olla parem. Septembri lõpus koostöös politseiga korraldatud rehvikontrollikampaania näitas, et 12 protsenti juhtidest peaksid kohe rehvivahetusele mõtlema.
«On näha, et suverehvid sõidetakse talvehooaja eel viimase piirini,» ütles ta.