,
Eile leppisid Tartumaa omavalitsused ja AS Tarbus kokku, et sellel aastal maksab üks õpilaskilomeeter 12 senti. Tarbuse poolt esialgu välja pakutud variandi kohaselt oleks vallad pidanud bussifirmale ühe õpilaskilomeetri eest maksma 15 senti ehk kokku üle kahe miljoni krooni.
Seega saavad õpilased, kellel on tasuta sõidu kaart, sõita tasuta kooli ja koju. Tarbuse juhtide kinnitusel saab sama kaardi alusel tasuta sõita ka nädalavahetustel, riiklikel pühadel ja koolivaheaegadel, välja arvatud suvevaheaeg. Aga seda ainult kaardile märgitud marsruudil.
Eilsetel läbirääkimistel jõudsid mõlemad pooled arusaamisele, et ei ole mõtet sõlmida lepingut, mida pooled täita ei suuda. Esialgu pakkusid omavalitsused Tarbusele kaheksa senti õpilaskilomeetrist, see ei olnud Tarbusele aga vastuvõetav. Omavalitsused tunnistasid, et kahte miljonit nad oma eelarvetest välja ei pigista. Pooled leppisid kokku 12 sendi peale, kuid lepingusse läheb sisse klausel, et majanduslike raskuste tekkimisel püüavad vallad ja Tarbus ühiselt leida lisavõimalusi kokkuhoiuks.
Vallad peavad kindlasti kontrollima, kuidas õpilased busse kasutavad. Omavalitsuste juhid on kindlad, et tegelikult on praegu Tarbusele esitatud andmed liialdatud. Järgmise nädala alguseks peavad omavalitsused andma Tarbusele täpsustatud andmed, kui suure hulga õpilaste vedu nad vajavad.
Mõned vallad jätkavad varasemat praktikat, kus õpilased sõidavad kooli ja koju tavalise liinibussiga ning ostavad pileti. Hiljem maksab omavalitsus neile esitatud piletite alusel sõiduraha tagasi. Sarnase süsteemi puhul kaob ära valdade ja firma vaheline arveldamine, bussifirma saaks oma raha kohe kätte, vallad maksaksid aga ainult konkreetsete sõitude eest. Seda süsteemi jälgitakse, sest see võib tulevikus kujuneda valdavaks.
Samas otsivad vallad teisi võimalusi, kuidas õpilasi kooli vedada. Valdadele on oma teenuseid pakkunud eraettevõtjad, kes on nõus väikebussidega õpilasi kooli tooma. Osa õpilasi saavad kooli tuua kohalikud elanikud oma autodega, vald on valmis kompenseerima tehtud kulutused.