Veelaudurid kolivad Anne kanalile

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Baltic Cableparki juhatuse liige Margo Jõgi näitab, kuhu tuleb Anne kanalil veelaudurite vedamise seade.
Baltic Cableparki juhatuse liige Margo Jõgi näitab, kuhu tuleb Anne kanalil veelaudurite vedamise seade. Foto: Margus Ansu

Anne kanalil kihutavad sel suvel veelaudurid, aga mitte mootorpaadi päras. Neile hakkab hoogu andma kahe masti vahele paigaldatud veotross – linnavõimude luba on eilsest olemas.


Baltic Cableparki juhatuse liige Margo Jõgi ütles, et vee­­lau­­dureid hakkab vedama seesama süsteem, mis talvel Tähtvere pargis huvilisi lumerõngaga sõidutas. Ja oli menukas.

Anne kanalil küsis firma atraktsiooni tarbeks põhjapoolse osa Emajõe-poolset serva. Üks mastidest, mille küljes on mootor, tuleb vetelpäästemaja kõrvale, teine Emajõe-poolsest kaldast 15–20 meetri kaugusele, kahe masti vahe on 200 meetrit.

Sõitmine käiks kahe masti vahel, aga mitte ringiratast, vaid kui laudur on mastile lähenemas, muudab veotross automaatselt liikumissuunda. Sellega on kahandatud risk masti otsa kihutada.
Sõit käib nööri otsas ja laudur saab sõita veotrossist kümme meetrit kummalegi poole. Sõidukiirus võib olla isegi 50 kilomeetrit tunnis, aga optimaalne on Jõgi sõnul 28–29 kilomeetrit tunnis.
Korraga saab sõita üks laudur.

Margo Jõgi ütles, et eelkõige on seadme ülespaneku eesmärk veelauasporti populariseerida. Tartus on veelauasõidu harrastamise võimalused tagasihoidlikud, sest ala eeldab vedavat paati, aga see on kulukas. Kanalile paigaldatava seadmega saaks pakkuda võimalust algõppeks ja harrastamiseks viis korda odavamalt.

Jõgi on rehkendanud, et tunni hinnaks võib kujuneda 250–300 krooni. Varustuse rent – veelaud, ohutusvest ja kiiver – kuulub piletihinna sisse.

Koht on otse linna südames ja kanalil toimuv võiks olla linlastele põnev vaadata.

Süsteemi paigaldamine on plaanis mai keskpaigas, selleks kulub eeldatavalt kaks päeva. Keerukaim on masti hoidva tonniraskuse betoonist ankruploki viimine umbes nelja meetri sügavusele kanalisse.

Firma kaugem plaan on rajada nn väikesele kanalile Eedeni taha täismõõtmeline veelauapark, kus saaks korraga sõitu harrastada kuni üheksa inimest. Seal pole aga praegu selge, milline on vee kvaliteet.

Tartu abilinnapea Raimond Tamm ütles, et väiksemal kanalil ei ole tehtud pidevat veekvaliteedi seiret, kuid see on tänavu plaanis. Kui vesi vastab suplusveele kehtestatud normidele, on linnavalitsuse poolt roheline tee veelauapargi rajamiseks.

Linnavalitsuse selgitusel on Anne kanali rannas ujujate turvalisuse tagamiseks ujumisakvatooriumi ja veelaudurite ala vahel turvakoridor.

Linnavalitsus andis kanali osa ja rannaala Baltic Cable­­parkile rendile tasuta maikuu keskpaigast septembrikuu lõpuni.

Pall ja paadid
• Anne kanalile on tulemas uudne pall, kuhu saab sisse pugeda ja siis vett mööda veereda. Palli toob randa OÜ Veevennad, kes plaanib atraktsiooni müüa kümneminutiliste seansside kaupa.
• Tartu ettevõtlusosakonna juhataja Malle Blumenau ütles, et Veevennad on tegevusloa ka saanud. Kanalile on oodata ka paadi- ja vesijalgrattalaenutust, ent tegevusluba ei ole selleks hooajaks veel keegi võtmas käinud. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles