Üha paisuv hind rikkus puhkuse

Elina Randoja
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuna reis Iisraeli jäi ära, on Jaanika Reilik vabadel päevadel pidanud lõbustusi otsima lumisel kodumaal.
Kuna reis Iisraeli jäi ära, on Jaanika Reilik vabadel päevadel pidanud lõbustusi otsima lumisel kodumaal. Foto: Margus Ansu

Kui kõik läinuks nii nagu peab, ei oleks Jaanika Reilik ja tema abikaasa praegu lumises ja üleujutatud Eestis, vaid veedaksid viimaseid puhkusepäevi päikselises Iisraelis.


Naistepäeval pakkus reisikorraldaja Horizon Travel ülisoodsaid reise poole hinnaga ehk naine sai puhkusele sõita tasuta. Jaanika Reilik ja tema abikaasa Priit Bakhoff otsustasid vahendajafirma GoAdventure kaudu broneerida reisi Iisraelisse Eilatisse. Kahele inimesele kokku oli reisi hind 8496 krooni, mille nad samal päeval ka ära maksid.

Eelmisel esmaspäeval, kolm päeva enne reisi hakkas Reilik huvi tundma reisidokumentide vastu ja helistas GoAdven-ture’i. Sealt vastas teenindaja, et paberid pole valmis, ja lubas ühendust võtta.

Kadunud reis


Järgmise päeva hommikupoolikul teatas reisifirma, et reis unustati broneerida ning hotellikohti ei ole. Asendusreisidena pakuti Madeirat ja Tenerifet, kus temperatuur aga Iisraeliga võrreldav ei ole, ning Egiptust, kuhu pere ei saanud sõita hilisemate kuupäevade tõttu.

«Kui ma oleksin tahtnud sõita Madeirale, siis ma oleksin reisi sinna ostnud. Ma tahtsin sõita Iisraeli,» rääkis Reilik. Samal ajal korraldas ettevõte Eilatisse samasuguseid reise, mis olid naistepäevapakku-misest aga palju kallimad.

«Kolmapäeval helistati, et me saame teile pakkuda reisi Iisraeli, kui te maksate 6000 krooni juurde,» on Reilik nördinud, sest lepingu järgi on reisikorraldajal kohustus niisuguses olukorras leida asendushotell, mis oleks samaväärne või parem, ja vahe peaks kinni maksma firma ise.

Reilik võttis ühendust ka tarbijakaitseametiga ning nende kaudu selgus, et reisi korraldaja Horizon Travelini ei olnud nende soov üldse jõudnudki.

GoAdventure’i juhataja Oksana Golovina rääkis, et see konkreetne pakkumine oli mõeldud müügiks ainult esmaspäeval, 8. märtsil.

Reilik broneeris reisi tema sõnul juba laupäeval, kui müük veel alanud ei olnud, ja talle saadeti ka kinnitus reisi kohta. Kuid esmaspäeval, kui reisibürood broneeringuid Horizon Travelile edastama hakkasid, lõppesid kohad kõigest paari minutiga.

Jaanika Reiliku broneering oli üks neist, mis kinnitust ei saanud, ning ühe töötaja puhkuse tõttu jäi talle sellest teatamata.

Läheb kas või kohtusse


Golovina sõnul oli reisist ilma jäänud inimesi veel palju ka teistel reisibüroodel ning kõigile on raha tagastatud või asendust pakutud.

Tarbijakaitseameti peaspetsialisti Kadri Kauksi sõnul ei ole neile viimastel nädalatel rohkem kaebusi GoAdventure’i kohta tulnud, üks samasugune juhtum küll oli, aga seal jõudsid osapooled omavahel kokkuleppele ja menetlust alustada polnud vaja.

Oma raha sai pere küll tagasi, kuid sellega asi ei piirdu. Kasutamata jäänud puhkuse ja juba tehtud valuutavahetuse eest esitab Reilik firmale ka kahjunõude. «Aga arvestades nende suhtumist ma ei usu, et see enne kohut lõpeb,» ütles Reilik.

Eile teatasid neli Eesti suurt reisikorraldajat, et lõpetavad koostöö reisibürooga GoAdven-ture, kuna ettevõte solgib väidetavalt turgu, tal ei ole piisavaid tagatisi ja ta on kehva makseharjumusega.

Tarbijakaitseamet
• Nõuandetelefonidele 1330 ja 620 1707 saab helistada E–R 8–16.30.
• Rohkem infot reisija õiguste kohta leiab aadressilt www.tka.riik.ee.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles