Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Juhtkiri: raad vastutab

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tartu linnaliinibuss.
Tartu linnaliinibuss. Foto: Sille Annuk / Postimees

Nagu kevadlilli pärast talve on Tartu kõige kirutumal elualal puhkenud kirkaid õiekesi, mis kesk troostitut kulu meeli rõõmustavad. Nii kutsus linnavalitsus linna kodulehel arvamust avaldama, kuidas muuta meelepärasemaks Tartu bussiliine, aga samuti valima Tartule nägusaimat tulevikubussi Tartu kunstitudengite kavandite seast.


Tore on lennelda tulevikutiivul, kujutledes vaid Tartule omaseid ühtses kujunduses nägusaid ühissõidukeid ja tunda end kõrvust tõstetuna võimaluse üle pakkuda näiteks uut bussipeatust oma koduukse lähedale. Ent nagu kevadõied kestavad vaid üürikest aega, pole neilgi üritustel põhiküsimust lahendavat toimet.



Põhiküsimuseks on ikkagi see, kuidas muuta linna bussiliiklus tervikuna võimalikult suurt osa linna ja linlasi rahuldavaks, nii et bussi kui olulise liiklemisvahendiga saaks arvestada igapäevaseid käike tehes. Et ühendused oleksid optimaalsed, intervallid tihedad, valitud liikumistee kiiresti läbitav.



Muidugi on kena, et rahva arvamust küsitakse, kuid see ei võta linnavalitsuselt ja ta spetsialistidelt vastutust, sest nemad näevad ja peavadki nägema linna kui tervikut.



Linlased võivad lisada nüansse, kindlasti ka olulisi, kuid vundamenti ei saa rajada muljetest, kogemustest üksikutel liinidel vms. Hästi toimiv süsteem saab rajaneda spetsialistide uuringuil, kogemustel, oskustel, teadmistel.



Suve hakul läheb muutmisele hulk bussiliine, selle aluseks on Stratumis loenduste põhjal valminud mudel, mida rakendades saaks rohkem sõitjaid toimetada soovitud kohta väiksema aja- ja rahakuluga.



Seni on kõige rohkem pahameelt põhjustanud busside väike väljumissagedus, mitme bussi n-ö sabassõitmine ja ajaraisk bussijuhi puhkepausi tõttu.


Loodetavasti õnnestub spetsialistidel välja töötada logistika, mis vastab kõige rohkem meie ühistele huvidele. On liigne tahta, et kõik kõigega rahul oleks. Järelikult lasub linnavalitsusel, ja ainult temal, vastutus linnarahva huvides korraldatud bussiliikluse eest. Kusjuures toonitagem sõnu «linnarahva huvides» – raad ei tohi lubada bussiteenust pakkuval erafirmal endale pähe istuda oma huve esiplaanile seades.



Abilinnapea Margus Hanson on lubanud tulevikubussi kavandi võitjale pikaks ajaks tasuta bussisõitu. Kui Hansonil tõesti õnnestub juba lootusetuna tunduv bussijama lõpuks õigetele rööbastele juhtida, võiks talle ehk anda igavese abilinnapea tiitli. Sel teemal võiks küll rahvahääletuse korraldada.


Ei või jah on lihtne vastata erinevalt bussiliikluse rägastikus orienteerumisest, mis jäägu vajalike teadmistega varustatud spetsialistide vastutada.

Tagasi üles