Eesti Lennundusmuuseumi juht Mati Meos kinnitas, et muuseum on vägagi huvitatud 18. märtsil Ülemiste järve jääl hädamaandunud lennuki omandamisest. Takistuseks võib saada aga lennuki seisukord - päästetööde käigus lõhuti lennuk ära.
Päästetöödel rikutud lennuk ei pruugi lennundusmuuseumile sobida
Eile Ülemiste järve kaldal Poola firmale EXIN kuuluva transpordilennuki AN-26 üle vaadanud lennunduseksperdi Mati Meose hinnangul õnnestus lenduritel lennuk maandada praktiliselt tervena. Küll aga puudus päästetöödel eesmärk lennumasin tervena säilitada. «Keegi ei mõelnud, et lennukist võiks asja saada.» Meose sõnul pole lennukil enam pea ühtegi tervet kohta.
Muuseum on lennukist huvitatud kahel tingimusel: esmalt, kui selle hinnatav jääkväärtus oleks muuseumile vastuvõetav ning teiseks, kui omanikul on võimalik tagada lennumasina komplekssus.
Hakata tiivulisele varuosi tellima ja seda remontima pole just odav lõbu, tunnistas Meos. Ta lisas veel, et kui edasiste demonteerimistööde käigus ei võeta tiibu ja teisi osi mitte viisakalt poltidest lahti, vaid tiivad saetakse lihtsalt maha, siis muuseum lennukit ei soovi.
Millal võib lennuki edasise saatuse osas saabuda selgus, ei osanud Meos öelda. Tema sõnul on juhtumi kallal töötamas praegu kolm osapoolt - majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, omanikfirma ning kindlustuskompanii. Ministeerium sooviks, et asi võimalikult ruttu läbi saaks, omanik tahab vraki pealt ilmselt võimalikult palju teenida ning kindlustusfirma Londonist kohale saabunud esindaja ei ole varem selliste juhtumitega kokku puutunud.
Aega on aga väga vähe. Meosele oli veofirma öelnud, et kui AN-26 selle nädala jooksul Ülemiste kaldalt minema ei viida, teeb kevad oma töö, pinnas muutub pehmeks ning lennuki edasine kättesaamine muutub küsitavaks.