Miks laguneb sügisel remonditud Kaarsild?

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu kaarsild
Tartu kaarsild Foto: Margus Ansu

Miks on sügisel remonditud Kaarsillal betoon algosakesteks pudenenud?


Vastab Tartu teedeteenistuse peaspetsialist Rein-Matti Laarmaa:

Ei oska öelda. Seda peaks tegija ütlema. Ootame kevade ära, siis nad teevad garantiikorras üle.

Millal avastasite selle probleemi?

Kohe, kui esimesed sulad tulid.

Vastab VT Ehitus ja Projekt OÜ ehitusdirektor Heino Puide:

Sain täna signaali. Meil on lepingu kohaselt antud tööle kaheaastane garantii. Kui midagi on lagunenud, teeme korda. See eeldab aga, et tuleb ööpäevaringne plusskraad.

Millest see viga – no ma ei taha süüdistada linnavalitsust ega kedagi, see sild on üldse läbi. Betoon on igalt poolt lahti. Kuid neil jäi selle töö välja panemine hilja peale, külmad tulid betooni valamise ajal. Juba sügisel nägime riski. Oleks mõni teine firma teinud, oleks läinud ilmselt samamoodi.

Aga see on raha teema ja poliitiline küsimus, kuid kogu sild oleks vaja korralikult teha, vana betoon ära võtta kõnniteedelt. See on kõik lahti.

Kui kaua selle asja kordategemine ikkagi aega võtab?


Kui ööpäev läbi tuleb pluss viis kraadi, võtame ette esimesel võimalusel.

Kas külm oli ainus põhjus, miks asi vussi läks?


Lappide kiht oli õhuke ka. Põhiline on siiski, et betoonil oleks vaja 28 päeva kivistumiseks ilma külmadeta. Samas kui me remontisime, käis iga öö sillal vandalism: kiled lõhuti ära, tellised loobiti minema ja jalajälgigi tehti betooni peale. Kui oleks soojustusega tunnelid teinud, oleks tulemus võinud olla teine, aga see maksab rohkem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles