Veidi vähem kui kahe kuu eest põrkasid Jõgevamaal Kaarepere ülesõidul kokku sõiduauto ja reisirong ning hukkus inimene. Äärepealt oleks täna hommikul juhtunud täpselt samas kohas uus avarii.
Järjekordsest raudteeõnnetusest Kaareperes jäi puudu vaid mõni sekund
Täna kella 10 paiku lipsas veoauto Jõgevamaal Kaarepere ülesõidul läheneva kaubarongi eest napilt läbi ja sõitis maha tõkkepuu. Juht lahkus sündmuskohalt.
Eesti Raudtee teatas vahejuhtumist politseile ning andis edasi vedurijuhi informatsiooni. Politseil õnnestus ohtliku olukorra tekitanud autojuht tabada. Veoautot Scania juhtis 56-aastane Soome kodanik.
Mahasõidetud tõkkepuu sai Eesti Raudtee töökorda lõunaks. Ühe sellise tõkkepuu remont maksab kindlasti mõni tuhat krooni, selgitas Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase. Ta lisas, et remondi täpne maksumus sõltub tihti sellest, kui katki tõkkepuu sõidetakse.
Sulgenud või langeva tõkkepuu alt raudteed ületavad juhid sõidavad tõkkepuu maha keskmiselt paar korda nädalas. Mitmed õnnetused on näidanud, et sellisel teguviisil võivad olla ka traagilised tagajärjed.
Glase sõnul ei vasta tõele linnalegend, nagu langeks tõkkepuu Kaareperes enne rongi saabumist liiga aeglaselt. «Signaal on arvutatud välja, arvestades ühelt poolt kõige kiirema rongi saabumist ülesõidukohale ning teisalt kõige pikema veoauto raudtee ületamise aeg kiirusel 15 km/h.»
Lisaks hakkavad rongi lähenedes põlema ohutuled ning seda enne tõkkepuude langemist. «Tõkkepuu on täiendav abinõu ohutuse tagamisel.»
Raudteefirma esindaja tõdes, et tihti on sellised õnnetused tingitud arutust kiirustamisest. Kaareperes öeldakse ka, et päike paistab silma. Kuid päikese olemasolu ei vabasta autojuhti kohustusest pidada kinni liikluseeskirjast, leiab Glase. «Seda tähelepanelikum peaks inimene olema.»
21. jaanuaril kell 9.55 juhtus samal raudteeülesõidul õnnetus, kus 39-aastane mees sõitis tõkkepuu maha ja ette reisirongile ning maksis selle eest eluga. Mehe 71-aastane ema sai vigastada.